2020 egy rendkívül fontos év volt az elektromobilitás történetében: számos új, tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású modell vált elérhetővé a vásárlók számára, és miközben a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt járművek értékesítése bezuhant a világjárvány idején, a villanyautók tovább szárnyaltak, sőt, soha nem látott magasságokba emelkedtek. Az elektromos hajtás népszerűsége Magyarországon is kitűnően nyomon követhető volt, a Belügyminisztérium (BM) adatai szerint megszakítás nélkül három hónapban is rekord számú, ezernél is több környezetkímélő autót (BEV, PHEV, és hatótávnövelő elektromos) állítottak forgalomba.
Habár a decemberi BM adatokra még várunk, a Datahouse Kft. már közzétette a teljes évre vonatkozó adatait, melyből kiderül, összesen hány darab tisztán elektromos új autót helyeztek forgalomba az országban, és a legnépszerűbb villanyautó kilétére is fény derült. A 2020-ban Magyarországon regisztrált összesen 128.031 új személyautóból 3046 darab hajtásában nem vesz részt belsőégésű motor, a magyarok kedvencévé pedig a Kia e-Niro vált, melyből 374 darab gurulhatott tavaly újként az utakra. A Kia közleménye szerint az elektromos SUV, mely 2020-ban Az év zöld autója címet is elnyerte, nem csak az állami támogatás keretén belül, hanem anélkül is kelendő volt az ügyfelek körében.
A tavalyi volt a 39 kWh-s, és 64 kWh-s akkuval is kapható e-Niro első teljes éve a magyar piacon, és ez az eladási mutatókon is látszódik: 2020-ban a tisztán elektromos hajtású Kiák értékesítése 1250%-kal nőtt Magyarországon a 2019-eshez képest, és az összes magyar eladás 6%-át helyi kibocsátástól mentes modell adta.
A 2019-ben bemutatott Plan S stratégia részeként tovább zöldül a kínálat, 2025-re világszerte 11 villanyautó is helyet kap a Kia palettáján. Magyarországon máris egy újdonsággal kezdődik a 2021-es év, nemrég megérkezett ugyanis az új e-Soul kétféle akkumulátorkapacitással (39,2 kWh és 64 kWh), valamint 136, illetve 204 lóerős teljesítménnyel, melyek már rendelhetők a kereskedésekben, és februárban a kiszállítás is elkezdődik. Az idei évre várjuk a márka első, e-GMP padlólemezre épített villanyautóját is az Imagine tanulmány alapján, de erről egyelőre nem kaptunk további információkat.