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
auto
2024. 04. 26. péntek

Magyarországon is teljes az elektromos Fiat 500 kínálata

elektromos autó

Tegnap egy rövid hírben már beszámoltunk arról, hogy a Fiat 500 tisztán elektromos változata egy kisebb akkumulátorral, alapfelszereltséggel lényegesen olcsóbban is megvásárolható lesz, a mai cikkben az elérhető karosszéria-változatokat és a különböző felszereltségi szinteket hasonlítjuk össze.

Kisebb akkuval jön az olcsó Fiat 500e

A Fiat 500 karosszéria változatai közül először az előző év márciusában a kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat mutatkozott be. A sort a 3+1 verzió teszi teljessé, amely egy az utas oldalán található harmadik ajtóval teszi praktikusabbá a kisautót. A kiegészítő ajtó a menetiránnyal ellenkező irányba nyílik, amitől kényelmesebb lesz a beszállás és a bepakolás, de az ajtót becsukva nem csorbul az autó stílusos megjelenése. A B oszlop nélküli kialakítás és a +1 ajtó beépítése mindössze 30 kilogrammal növelte meg az autó saját tömegét, így nem rontja észrevehető mértékben az energia-hatékonyságot vagy a menettulajdonságokat.

Az új karosszéria-változat piaci bevezetése a „la Prima” kiadással indul, amely a csúcsváltozatot jelenti. Az első vásárlók a rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekből választhatnak. Az autó exkluzív stílusát a teljes LED fényszórók, a kétszínű 17 colos keréktárcsák és a krómozott betétek emelik ki. A csúcsváltozat ülései, műszerfala és kormánykereke környezetbarát bőr kárpitozást kapnak, az üléseken Fiat monogramos varrással.

A felszereltség részét képezi az elektromos ülésállítás, a 360 fokos kamerarendszer, a maximum 85 kW-os egyenáramú töltési lehetőség és a 11 kW-os AC fedélzeti töltő. A műszerfal 7″-os, az infotainment rendszer 11,25″ méretű kijelzőt kapott. A vezetéstámogató rendszert és biztonsági asszisztenseket sem kell nélkülözni a vásárlóknak, ugyanis az autó 2-es szintű önvezetést kínál. A sávtartó rendszer a sáv középvonalában tartja az elektromos 500-ast.

Az új karosszéria változaton kívül további felszereltségi szintek egészítik ki az eddig elérhető „l’Ungheria” és „la Prima” felszereltségeket, az @ACTION, a @PASSION és az @ICON, melyek sorrendben a belépő, a közepes és a csúcs felszereltséget jelentik.

Az induló @ACTION szint kizárólag a ferdehátú karosszériaváltozatban rendelhető (a kabrió és a 3+1 modellek csak @PASSION szinttől elérhetők), ahogy a tegnapi cikkünkben már említettük a támogatói okirattal rendelkező vásárlók állami támogatást igénybe véve 5.490.000 forintért vihetik haza az alapmodellt, amely 95 lóerős (70 kW-os) villanymotorral rendelkezik, ami 9,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 135 km/h-ra limitált végsebesség tesz lehetővé.

A villanymotort ennél a változatnál 23,8 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, amely a WLTP mérési ciklus szerint 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A kisebb akkuhoz maximum 50 kW-os DC töltési teljesítmény jár, amivel 10 perc alatt akár 50 kilométernyi extra hatótávhoz juthatunk egy villámtöltőnél.

Már a belépő szinten elérhető a kulcs nélküli indítás, a 7″-os képernyővel felszerelt műszerfal és számos biztonsági rendszer. Az ülések kárpitozása a környezetvédelem jegyében újrahasznosított fonalból szőtt szövetből készül.

A közepes, @PASSION felszereltség már mindhárom karosszéria változattal elérhető. A nagyobb, 42 kWh-ás akku a WLTP norma szerint 320 kilométeres hatótávhoz elegendő, és a villámtöltés maximális teljesítménye is 85 kW-ra növekszik, így az akku 80%-os töltöttségi szintje arra alkalmas villámtöltővel 35 perc alatt elérhető.

A közepes felszerelthez és a nagyobb akkuhoz erősebb villanymotor jár (118 lóerő – 87 kW), így a 0-100 km/h-s gyorsulás ideje 9 másodpercre csökken, a végsebesség 150 km/h-ra nő. Városi forgalomban különösen rugalmas a kis Fiat, az 50 km/h eléréséhez mindössze 3,1 másodperc szükséges.

A @PASSION szinthez már jár a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer, valamint elérhető a vezetéknélküli mobiltelefon töltő is. Választható a világos belső tér, a vidám hangulatot fehér műszerfal és kék ülések fokozzák.

Az @ICON csúcsváltozatban az infotainment érintőképernyő mérete 10,25 col, és hangvezérlést is kapunk, amely a ’Hey Fiat’ megszólítással aktiválható. A csomag része a 16 colos könnyűfém felni és a kulcs nélküli rendszer, amelyhez fekete, folyami kavicsot mintázó, ’viselhető’ kulcs tartozik.  A legmagasabb felszereltségnél a műszerfal a karosszéria színével megegyező színűre fényezett és opcionálisan különleges fa hatású betét is rendelhető. A minőségi szövet ülések sötétszürke színben réz színű kiegészítőkkel vagy világosszürke színben kék és ezüst kiegészítőkkel választható.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.