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
auto
2024. 10. 18. péntek

Lehet, hogy nem kapunk több kínai Teslát?

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

Mint nemrég megírtuk, egyelőre nem egy kimondott sikersztori az első LFP akkuval szerelt kínai Model 3 SR+ autók európai kiszállítása. A jelek szerint a Tesla akkumulátor vezérlő elektronikája (BMS) még nincs a helyzet magaslatán ezzel a cellafajtával kapcsolatban, és a hideget amúgy sem nagyon kedvelő lítium-vasfoszfát kémia gyenge teljesítményt mutat az európai télben.

Nem kizárt, hogy ez lehet a Tesla mostani logisztikai stratégiája mögött.

Gondok vannak a legolcsóbb kínai Teslával?

Végleges döntés?

Már múlt év végén felröppent  hír, hogy mostantól a Giga Sanghaj fogja készíteni a Model 3 (és később az Y) jobbkormányos változatait Fremont helyett. A döntés elég logikusnak tűnik, hiszen a speciális változat viszonylag kis darabszáma miatt nincs értelme két helyen gyártani ezeket az autókat. A brit szigeteken kívül pedig az összes ilyen autó Ázsiában, Ausztráliában és Új Zélandon kerül eladásra, tehát van benne ráció, hogy a kínai gyárban készüljenek.

Most, a Teslák eladási adatait legjobban értő Troy Teslike szerint megtörtént az átállás, és az első negyedévben nagyjából 8000 jobbkormányos Model 3 készül majd Sanghajban. Troy évek óta komoly adatgyűjtéssel követi a cég aktuális megrendeléseinek alakulását és az elmúlt időszakban, a Wall Street elemzőivel ellentétben, ~2% pontossággal megjósolta meg a Tesla negyedéves eladási számait. Ez alól csak a pandémia kezdetén tapasztalt nagy visszaesés a kivétel, amikor 6%-ot tévedett, de ezt aligha lehet a szemére vetni, végtére is nem a delphoi jósdában dolgozik.

Vontatóhajó húzza be az utolsó pár méteren a hatalmas teherszállítót. Ez volt 2019 február közepén az első európai Model 3 szállítmány a Globis Captain fedélzetén, két napja pedig szintén ez a hajó hozta meg az első idei fremonti szállítmányt. Forrás: Twitter/TeslaStars

Ami igazán érdekes, hogy adatai és a Tesla jelenleg ismert szállítási tervei alapján úgy néz ki, az első negyedévben egy autó sem érkezik Sanghajból a belga Zeebrugge kikötőjébe, ellenben már most, február végéig, 6 hajót azonosítottak be Fremontból – miközben az előző negyedévben összesen 9 jött hozzánk. Mivel a negyedév első hónapjában soha nem érkezik szállítmány, így ez azt jelenti, hogy időarányosan másfélszer annyi indult Amerikából mint korábban, Kínából pedig egy sem jött.

Ez alapján úgy néz ki, hogy ismét amerikai gyártású, NCA akkumulátoros autókat kapunk és nem jön több LFP aksis Model 3 a kontinentális Európába. Legalábbis egyelőre. Hogy a briteket hogyan érintik az LFP problémák azt egyelőre még nem tudjuk, de az óceáni éghajlatú régiókban sokkal mérsékeltebbek a telek, mint nálunk, így lehet ott nem jelentkeznek a fagypont alatt tapasztalt gondok.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.