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
auto
2024. 04. 19. péntek

A közutak után a versenypályákon is megjelenőben az elektromobilitás. A gyorsulási versenyeken már évek óta nem meglepő, ha egy családi autóként használt Tesla elveri a mezőny jó részét, de a rally rajongók számára biztosan sokkolóak lesznek az zajmentesen érkező elektromos versenyautók.

Először 2019-ben számoltunk be arról, hogy az Opel Corsa elektromos változatából gyári versenyautó is készült, ennek teljesítménye azonban megegyezik az utcai változattal.

Tavasszal indul az első elektromos rally

Az osztrák Kreisel Electric RE-X1 nevű átépítésének műszaki paraméterei azonban már figyelemre méltóak egy átlagos, utcai használatra szánt elektromos autóhoz képest. A Rally2 kategóriába szánt tisztán elektromos autó 250 kW teljesítményű villanymotorral készül, amely 600 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az akkumulátor kapacitása 52,65 kWh, üzemi feszültsége 860 V. A maximális töltési teljesítmény magasabb, mint a kereskedelmi forgalomban jelenleg kapható leggyorsabban tölthető modell, a Porsche Taycan 270 kW-os adata, ugyanis a Kreisel által készített rally autó maximum 280 kW-os teljesítménnyel tölthető.

Az alábbi videót leginkább a szokatlan hang miatt érdemes megnézni.

Akinek kevés lenne az RE-X1 kit ereje, létezik tengelyenként 250 kW-os, azaz összesen 500 kW teljesítménnyel és 880 Nm forgatónyomatékkal rendelkező változat is. Mindkét változat tömege 1330 kg.

Címlapkép: Kreisel Electric, Harald Ilmer

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.