Ilyen lesz a hangja a jövő rally versenyeinek

A közutak után a versenypályákon is megjelenőben az elektromobilitás. A gyorsulási versenyeken már évek óta nem meglepő, ha egy családi autóként használt Tesla elveri a mezőny jó részét, de a rally rajongók számára biztosan sokkolóak lesznek az zajmentesen érkező elektromos versenyautók.

Először 2019-ben számoltunk be arról, hogy az Opel Corsa elektromos változatából gyári versenyautó is készült, ennek teljesítménye azonban megegyezik az utcai változattal.

Az osztrák Kreisel Electric RE-X1 nevű átépítésének műszaki paraméterei azonban már figyelemre méltóak egy átlagos, utcai használatra szánt elektromos autóhoz képest. A Rally2 kategóriába szánt tisztán elektromos autó 250 kW teljesítményű villanymotorral készül, amely 600 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az akkumulátor kapacitása 52,65 kWh, üzemi feszültsége 860 V. A maximális töltési teljesítmény magasabb, mint a kereskedelmi forgalomban jelenleg kapható leggyorsabban tölthető modell, a Porsche Taycan 270 kW-os adata, ugyanis a Kreisel által készített rally autó maximum 280 kW-os teljesítménnyel tölthető.

Az alábbi videót leginkább a szokatlan hang miatt érdemes megnézni.

Akinek kevés lenne az RE-X1 kit ereje, létezik tengelyenként 250 kW-os, azaz összesen 500 kW teljesítménnyel és 880 Nm forgatónyomatékkal rendelkező változat is. Mindkét változat tömege 1330 kg.

Címlapkép: Kreisel Electric, Harald Ilmer

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.