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 A koncepcióautók a bemutatott formában általában nem kerülnek gyártásba. A szerepük nem is ez, hanem megpróbálnak egy, a realitásaik korlátait nélkülöző, lehetséges legjobb jövőt felvázolni. Ez az, amire a mérnökeink képesek lennének, ha nem kellene figyelembe venni különböző előírásokat, céges ellátási láncokat és szerződéseket, költség és praktikussági tényezőket. Micsoda egy dög! Az Audi Skysphere sem fog valószínűleg soha gyártásba kerülni, de ettől még találgathatunk, hogy melyik részmegoldása köszön vissza a négykarikás márka utcai autóin. Az autó fő mutatványa egy látványos paritrükk – arra tippelnénk ez nem lesz közöttük. A látszat ellenére ez nem egy Bond film díszlete. Henrik Wenders marketingigazgató és Hildegard Wortmann az igazgatótanács értékesítésért és marketingért felelős tagja beszélnek az Audi Skysphereről. Malibu feeling Az autót az Audi malibui tervezőstúdiójában készítették – a település Los Angeles egyik elővárosa és meseszép tengerpartjáról, valamint az itt lakó hollywoodi hírességekről ismert. A tanulmányt beharangozó videó szerint azért itt nyílt a tervezőközpont, hogy a kaliforniai életérzést, a napos, mediterrán éghajlatú táj kanyargós hegyi-tengerparti útjain történő autózást használják ihletnek autóikhoz. A Skysphere – amelynek neve és bemutató videója is egy Bond film trailerére emlékeztet – ennek megfelelően egy roadster lett, azaz egy 2 üléses nagy sportautó, ami azonban tud valami nagyon különlegeset: változtatható a hosszúsága. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2021/08/1106744-amtv-content1080p-web.mp4 A kocsi a GT üzemmódban egy 5,19 méter hosszú, két üléses, tágas luxus sportautó, kormány és pedálok nélkül, teljesen automata üzemmódban. Sportba kapcsolva azonban az autó orra 250 millimétert megrövidül és egy 4.94 méteres kabriót kapunk. Ilyenkor előkerül a kormány és süllyesztett pozíciójából megjelenik a gáz és fékpedál is, valamint a sofőr előtti műszerfal is közelebb jön a vezetőhöz. A különleges megoldásnak köszönhetően az Audi A8L méretű és kényelemű önvezető luxus GT-ből egy RS5 méretű sportszörnyeteg lesz. This slideshow requires JavaScript. Persze, hogy elektromos Amellett, hogy önvezető, a Skysphere természetesen tisztán elektromos is. A hátsó kerekeket meghajtó motorja 465 kilowatt és 750 Nm leadására képes és ez az 1800 kilós autót 4 másodperc alatt röpíti százra. Az akkumulátora 80+ kWh – hogy pontosan mekkora, azt nem árulták el, de valószínűleg a változtatható karosszériahossz és a tömeg oltárán kellett feláldozni a nagyobb aksit. A hatótáv így is 500 WLTP kilométer. A mechanikai kapcsolat nélküli, steer-by-wire kormányrendszer nem csak az első, de ettől függetlenül, a hátsó kerekeket is kormányozza, a felfüggesztés magassága pedig állítható. Sport üzemmódban 10 milliméterrel lejjebb ereszkedik az autó, de tud ennél okosabbat is. A 4 kerék magasságát automatikusan állítja vezetés közben, hogy kiegyenlítse az út eltéréseit. Az autó elején és hátulján egy sor LED segítségével érnek el különleges hatást – ez a fényjáték akár az utcai autókon is megjelenhet. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!