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 Aggasztó hírek érkeztek a kaliforniai Moss Landingből, ahol 400 MW/1600 MWh-s kapacitásával a világ jelenlegi legnagyobb akkumulátoros energiatároló rendszere működik. A korábban már részlegesen leállított Moss Landing gázerőmű területén felépített BSS (Battery Storage System) tulajdonosa és üzemeltetetője, a Vistra Corp. arról számolt be, hogy vizsgálatot rendelt el egy túlmelegedéses incidens miatt, amely következtében a projekt első szakaszában megvalósított 300 MW-os részt le kellett állítani. A második szakasz 100 MW-os rendszerét, amely egy elkülönített helyen található, ez nem érintette, az továbbra is zavartalanul működik. A Vistra által kiadott közlemény szerint szeptember 4-én, a Moss Landing Energy Storage Facility területén néhány akkumodul túlmelegedett a Phase I 300 MW/1200 MWh-s rendszerében. A beépített biztonsági rendszer érzékelte a normál üzemre jellemzőnél magasabb hőmérsékletet, és beindította a tűzoltórendszert, vélhetően csak ez akadályozta meg, hogy kigyulladjon az akkumulátor. Az üzemeltető elővigyázatosságból értesítette a tűzoltókat is. A vizsgálat végéig nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az esetből, de azt fontos megjegyezni, hogy az energiatároló rendszer akkubeszállítója az LG Energy Solutions, amelynek hibás cellái a tűzveszélyes Chevrolet és Hyundai villanyautók visszahívását eredményezte. A Vistra most az LG-vel, a Fluence mérnöki céggel, és más külsős szakértőkkel dolgozik azon, hogy azonosítsák a probléma forrását. Addig azonban a teljes Phase I rendszert offline állapotban tartják. A Kaliforniában épülő óriásakku már egy paksi reaktorblokknak is kihívója lehetne Moss Landingben sikerült elkerülni a tüzet, de a Tesla ausztrál akkumulátortelepe nem volt ennyire szerencsés idén júliusban, ahol két Megapack is kiégett. A tűz okáról egyelőre nem hoztak nyilvánosságra vizsgálati eredményeket. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!