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 Aggasztó hírek érkeztek a kaliforniai Moss Landingből, ahol 400 MW/1600 MWh-s kapacitásával a világ jelenlegi legnagyobb akkumulátoros energiatároló rendszere működik. A korábban már részlegesen leállított Moss Landing gázerőmű területén felépített BSS (Battery Storage System) tulajdonosa és üzemeltetetője, a Vistra Corp. arról számolt be, hogy vizsgálatot rendelt el egy túlmelegedéses incidens miatt, amely következtében a projekt első szakaszában megvalósított 300 MW-os részt le kellett állítani. A második szakasz 100 MW-os rendszerét, amely egy elkülönített helyen található, ez nem érintette, az továbbra is zavartalanul működik. A Vistra által kiadott közlemény szerint szeptember 4-én, a Moss Landing Energy Storage Facility területén néhány akkumodul túlmelegedett a Phase I 300 MW/1200 MWh-s rendszerében. A beépített biztonsági rendszer érzékelte a normál üzemre jellemzőnél magasabb hőmérsékletet, és beindította a tűzoltórendszert, vélhetően csak ez akadályozta meg, hogy kigyulladjon az akkumulátor. Az üzemeltető elővigyázatosságból értesítette a tűzoltókat is. A vizsgálat végéig nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az esetből, de azt fontos megjegyezni, hogy az energiatároló rendszer akkubeszállítója az LG Energy Solutions, amelynek hibás cellái a tűzveszélyes Chevrolet és Hyundai villanyautók visszahívását eredményezte. A Vistra most az LG-vel, a Fluence mérnöki céggel, és más külsős szakértőkkel dolgozik azon, hogy azonosítsák a probléma forrását. Addig azonban a teljes Phase I rendszert offline állapotban tartják. A Kaliforniában épülő óriásakku már egy paksi reaktorblokknak is kihívója lehetne Moss Landingben sikerült elkerülni a tüzet, de a Tesla ausztrál akkumulátortelepe nem volt ennyire szerencsés idén júliusban, ahol két Megapack is kiégett. A tűz okáról egyelőre nem hoztak nyilvánosságra vizsgálati eredményeket. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!