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 Néhány hete, amikor újra nálam járt a BMW iX3, az önvezető rendszer tesztje mellett egy fogyasztás- és zajtesztre is sikerült időt keríteni. Fogyasztás Az autót tavasszal még hidegben, 3 °C-os külső hőmérséklet mellett teszteltem, ami nem csak a fűtés, de a nagyobb közegellenállás miatt is magasabb fogyasztást és kisebb hatótávot eredményez, mint ugyanez jobb időben. Sajnos fűteni ezúttal is kellett, de a 12 °C-os külső hőmérséklet már sokkal közelebb állt az ideálishoz, mint a fagypont közeli érték. Az autón ezúttal nyári gumik voltak (elöl 245/45 R20, hátul 275/40 R20), ami ugyan csökkenti a fogyasztást, de a nagyobb kerekek lehet, hogy pont annyit rontottak is az értéken. BMW iX3 (2021) (74 kWh) (téli teszt) BMW iX3 (2021) (74 kWh) (őszi teszt) Ford Mustang Mach-e ER AWD (2021) (88 kWh) Mercedes-Benz EQA 250 (2021) (66,5 kWh) kint: 3 °C, bent: 22 °C 2021-02-17 (19″-os téli gumi) kint: 12 °C, bent: 21 °C 2021-09-04 (20″-os nyári gumi) kint: 12 °C, bent: 22 °C 2021-06-12 (19″-os nyári gumi) kint: 4-5 °C, bent: 22 °C 2021-04-17 (20″-os nyári gumi) fogyasztás (kWh/100 km) hatótáv (km) fogyasztás (kWh/100 km) hatótáv (km) fogyasztás (kWh/100 km) hatótáv (km) fogyasztás (kWh/100 km) hatótáv (km) 80 km/h 20,3 364 14,8 500 16,0 550 17,7 375 90 km/h 21,3 347 16,4 451 18,5 475 18,8 353 100 km/h 23,7 312 17,9 413 19,5 451 20,7 321 110 km/h 25,8 286 19,4 381 23,0 382 22,8 291 120 km/h 28,2 262 22,4 330 25,0 352 25,0 266 130 km/h 31,0 238 24,5 302 29,5 298 27,9 238 140 km/h 34,2 216 28,2 262 30,5 288 30,7 216 Ideális körülmények között a formájához és méretéhez képest nagyon jó eredményeket produkált az iX3, így a kisebb akku ellenére közel akkora hatótávra képes, mint az áramvonalasabb Ford Mustang Mach-e. Az EQA összehasonlítás ebben a felállásban egy kicsit csalóka, hiszen az a teszt jóval hidegebb időben készült. Zajszint Mindenki tudja, hogy a villanyautók csendesek. Ennek előnyét nap mint nap élvezzük akár bennük ülünk, akár az utcán megy el mellettünk egy elektromos autó. Ezzel azonban egy újabb problémát kaptak az autógyártók a nyakukba: a legnagyobb zajforrást az utastérben a kerekek gördülése és a körülöttünk lévő közlekedők hangja jelentik. Ezeket kell a lehető legjobban kizárni, hogy az autós tényleg úgy érezhesse, hogy egy nyugodt, csendes környezetben utazik. A zajszintet a fogyasztásteszt során az autópálya két pontján mértem. Ügyeltem, hogy a mérést az úthibákból és a többi közlekedőtől eredő zajok ne zavarják, hiszen azokat a következő autó tesztjekor nem tudom reprodukálni. Így tisztán az autó által keltett saját zaj kizárása csak a tét. Az alábbi táblázatban a 110 km/h-s tempónál mért zaj látványosan kilóg a sorból, amire nem találtam magyarázatot. A zajszint annál a sebességnél mindkét mérésnél alacsonyabb volt, mint a 100 km/h-nál mért érték. Sebesség Zajszint (dBA) 80 km/h 60,4 90 km/h 62,2 100 km/h 63,9 110 km/h 63,2 120 km/h 64,4 130 km/h 65,6 140 km/h 66,8 Egyelőre nincs adatom, hogy a többi villanyautó miként teljesít ezen a mérésen, de érzésre a BMW iX3 a csendesebbek közé tartozik. Remek alanynak ígérkezik, hogy etalonként tekintsünk rá a jövőben. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!