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 Idehaza ugyan még egy keveset várnunk kell, míg összeállíthatjuk a szívünkhöz legközelebb álló darabot a Cupra Bornból, Németországban viszont már megy a konfiguráció, így az is kiderült, mennyibe kerül a spanyol márka legelső tisztán elektromos meghajtású modellje. Ilyen, amikor a spanyolok kigyúrják a Volkswagen villanyautóját A Born, melynek koncepcióváltozatát még a Seat márkajelzése alatt mutatták be 2019-ben, 37.220 euróról, átszámítva körülbelül 13,3 millió forintról indul a németeknél szürke festéssel. A metálfényezés vonzóbb szürke, fehér, illetve vörös színekben 600 eurós extraként választható, a sajtófotókon mutogatott Aurora Blue azonban drágább, 900 eurós opció. Szériában 18 colos felniken gurul a villanyautó, de aki sportosabb példányt parkolna a garázsába, az 19-es, és 20-as méretet is választhat. A fontosabb extrák közé tartozik a panorámás üvegtető 990 euróért, a hőszivattyú szintén 990 euróért, a Head-Up Display ugyanennyiért, valamint a 12 colos központi kijelzőt és számos vezetői asszisztensrendszert tartalmazó Pilot L Pack 1800 euróért. A Németországban elsőként rendelhető változat teljesítménye 150 kW, a villanymotort egy bruttó 62, nettó 58 kWh-s akkucsomag táplálja. A kínálat később további verziókkal bővül, lesz nettó 77, illetve 45 kWh-s akkupakk is, valamint lehet kérni 110 kW összteljesítménnyel is az autót. Emellett 2022-ben érkezik egy e-Boost csomag, ami 170 kW-ra rúgja fel a maximálisan elérhető teljesítményt. Ezek függvényében a várható WLTP-szerinti hatótávolság 340 és 540 km között alakul. A Born a Volkswagen ID.3 unokatestvére, ugyanazon MEB padlólemezre épültek, ám a spanyolok autója 6 centivel hosszabb és egy kicsit alacsonyabb is. Ugyanazzal a teljesítménnyel és akkukapacitással a VW ID. 3 Pro Performance 36.960 euróról indul Németországban, idehaza pedig 13.981.430 forintnál kezdődik, tehát ne várjuk a Bornt 14 millió alatt. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!