Magyar fejlesztésű elektromos buszokat mutattak be

Magyar és szingapúri mérnökök által közösen fejlesztett tisztán elektromos meghajtású buszokat mutattak be tegnap Ráckevén. Magyarországon jelenleg két autóbuszgyártó vállalat szerel össze elektromos buszokat, a kínai BYD Komáromban, valamint kínai licensz alapján az Ikarus Székesfehérváron, így a Goldi Mobility Kft. által prezentált GOLDiON E9 és GOLDiON E12 az első olyan járművek, amelyek (részben) magyar ötletekből születtek.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

A cég szerint az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ám a klímaegyezményben rögzített szén-dioxid-kibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés megtisztítása, ehhez pedig teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselő, ár-érték arányban is élmezőnyben lévő járművekre van szükség.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, hogy 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy fillérjébe sem kerül az alkatrészek cseréje, javítása, amibe a gumiabroncsokon kívül minden alkotóelem beletartozik. Szerinte a vásárlók számára ez négymillió forint árelőnyt jelent buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

Az állami támogatás igénybevétele nélkül fejlesztett 8,5 méter hosszú GOLDiON E9, és a 12 méteres GOLDiON E12 kapcsán elhangzott, hogy hatótávolságuk 310 kilométer, kétéves garanciával rendelhető hozzájuk 120 kW-os töltőberendezés, valamint a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belső térig. Mindkét busz teljesítménye 245 kW, ám az E12 több mint 5 tonnával nehezebb az E9-nél, így nagyobb aksit is kapott: 347,6 kWh a 268,7 kWh helyett. Az aksit a kínai CATL szállítja.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

A Goldi Mobility azt is elárulta, hogy hamarosan kigördülhet a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami jelentős részben szintén magyar találmány, és európai viszonylatban egyedülálló lesz. Nem ez lesz az első hidrogénes termék a cégnél, tegnap bemutattak ugyanis egy drónt is, amely elmondásuk szerint az ország legelső üzemanyagcellás drónja.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

„A hidrogéndrónt thermo- és infrakamerával szereltük fel, éjjellátó funkcióval is bír, ami nagyban megkönnyíti a használatát. Fontos paraméter még, hogy 40-szeres optikai zoommal és HD minőségű videó jelátvitellel rendelkezik egészen ezer méterig. Túlzás nélkül állítható, hogy a felhasználási lehetőségei korlátlanok, ráadásul hamarosan drónpilóta oktatással segítjük az érdeklődőket a funkciók elsajátításában, továbbá vizsgalehetőséget is biztosítunk majd a telephelyünkön” – fogalmazott a cég tulajdonosa. A készülék 4,5 órát tud repülni folyamatosan és akár 5000 méteres magasságban is működőképes.

Címlapkép forrása: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.