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 Tesztüzemben elindult az első olyan elektromos meghajtású autóbusz a svédországi Gotland szigetén, amely menet közben képes energiát felvenni az aszfaltba épített indukciós töltőberendezésekből. Az úgynevezett Smartroad Gotland projekt 2019-ben indult el, ekkor kezdte meg az ElectReon a svéd közlekedési hatóság, a Trafikverket engedélyével és támogatásával kiépíteni a töltőinfrastruktúrát egy 1,6 kilométeres útszakaszon Visby központja és a gotlandi repülőtér között. Az indukciós útszakasz kiépítése tavaly befejeződött, azóta egy 40 tonnás elektromos nyerges vontató tesztelte a rendszer működését. Az ElectReon elmondása szerint a jármű képes volt 80 km/h-s sebességet is elérni, és átlagosan 70 kW teljesítménnyel vette fel az elektromosságot vezeték nélkül, menet közben. A héten indított demonstrációs szakasz 2022 tavaszának végéig fog tartani, és a partnerek úgy vélik, hogy központi szerepet tölt be abban, hogy e technológia minél hamarabb kereskedelmi forgalomba kerülhessen. Svédország célkitűzésként foglalta a karbonsemlegességi stratégiájába, hogy 2030-ra 2000 km „elektromos autópálya” épüljön az országban. Az ElectReon indukciós útja egyike azon négy, jelenleg Svédországban folyamatban lévő, a Trafikverket által támogatott projektnek, melynek célja, hogy menet közben biztosítson töltést az elektromos járműveknek. Megnyílt a világ első útszakasza, mely tölteni tudja az elektromos járműveket Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!