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 A Kantoni Autószalonon leleplezték Kína – és egyben a világ – első 1000 km feletti hatótávolsággal rendelkező elektromos autóját, amely valójában nem is újdonság. Csupán arról van szó, hogy nagyobb akkumulátort építettek egy már létező modellbe. A GAC Aion LX V tisztán elektromos crossover 2020-ban jelent meg Kínában és 520-650 km közötti hatótávval rendelkezett (az NEDC mérési ciklus szerint), amelyhez 72,3 kWh kapacitású, a CATL által gyártott akkumulátort építettek az autóba. Idén novemberben bemutatták az Aion LX V Plus modellt, amelynek legnagyobb újdonsága a 144,4 kWh kapacitású akkumulátor, így a hatótáv 1008 km-re növekedett, ráadásul nem is a teljesen irreális NEDC mérési ciklus szerint, hanem a Kínában a könnyű járművekre bevezetett CLTC elnevezésű mérési módszer alapján. Az akku kapacitás duplázását egy új technológia, a rugalmas, szilícium tartalmú anód alkalmazása tette lehetővé a kínai gyártó számára, melyet idén tavasszal mutattak be. A sok éves kutatás után áttörésnek nevezhető technológia 20%-kal csökkenti az akkumulátorok térfogatát és 14%-kal a tömegét. A kiemelkedő, 205 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkező akkumulátornak a töltési teljesítménye is impozáns. Az Aion LX V 144 kWh kapacitású akkumulátora 13 perc alatt tölthető 20%-ról 80%-ra, és egy 0-80% töltéshez is csupán 16 perc szükséges. Ehhez természetesen a GAC által kifejlesztett 480 kW teljesítményre képes töltőoszlopot kell használni. Visszatérve az autóhoz, az Aion V LX Plus meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek rendszerteljesítménye 725 Le (540 kW), természetesen összkerékhajtással. A modellbe 2 fokozatú sebességváltót építettek, amely elektromos autókban manapság ritkaságnak számít. A 100 km/h-ra gyorsuláshoz 2,9 másodperc szükséges a méretes crossovernek. Ha már a méretek szóba kerültek, a hosszúság 4835 mm, a szélesség 1935 mm, a magasság 1685 mm, a tengelytáv pedig 2920 mm. A nagyobb akku mellett az autó megjelenése is kapott némi frissítést, változott a hűtőrács lefalazása, további fontos újdonság az önvezető képesség fejlesztéséhez beépített 3 db LIDAR, amelyek közül kettő az első lökhárítóba, egy pedig az autó tetejére került. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!