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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az újságírók között is egyre népszerűbbek a villanyautók

elektromos autó

Ahogy közeleg az év vége, úgy érkeznek a hírek a különböző év autója díjakról, természetesen a nagy év autója díj mezőnye is szűkül. A versenyek közös jellemzője, hogy a villanyautók egyértelműen felülreprezentáltak.

A Német Év Autója díj átadása (balról) Bernd Hitzemann, AItastic igazgató, Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnöke; Jens Meiners, a díj alapítója, Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH igazgatója

A Hyundai nyertes szériája a Német Év Autója díjjal kezdődött, melyet egy nagyon erős mezőnyben nyert el az Ioniq 5 november végén. Ezután a koreai gyártót Nagy-Britanniában a Top Gear szavazásán az év autógyártójának. A Top Gear díjátadóján, melyet több kategóriában is kiosztanak, egyértelműen taroltak az elektromos modellek. A Renault Megane e-Tech nyerte az év családi ferdehátú autója címet, a Mercedes-Benz EQS az év luxusautója lett, a Ford Mustang Mach-E modellt választották az év családi autójának, az év crossovere a Kia EV6 lett, míg a sportautós reménységek között a Porsche Mission R diadalmaskodott.

A legnagyobb megmérettetés, az év autója választás még előttünk áll, de 85% az esélye, hogy villanyautót választanak meg 2022 februárjában az év autójának, ugyanis a 39-es listáról a 7 döntős között 6 modell tisztán elektromos, így versenyben a Cupra Born, a Ford Mustang Mach-E, a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Renault Megane e-Tech, valamint a Škoda Enyaq iV. Az egyetlen döntőbe jutott, nem elektromos modell a Peugeot 308.

A 39-es listán is nagyon magas volt az elektromos modellek aránya, de a döntőbe nem jutott be az Aiways U5, az Audi e-Tron GT, a BMW iX, a Dacia Spring, az MG Marvel R, az Opel Mokka, a Volkswagen ID.4, a BMW i4, a Mercedes-Benz EQS és a Tesla Model Y.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.