Az újságírók között is egyre népszerűbbek a villanyautók
Ahogy közeleg az év vége, úgy érkeznek a hírek a különböző év autója díjakról, természetesen a nagy év autója díj mezőnye is szűkül. A versenyek közös jellemzője, hogy a villanyautók egyértelműen felülreprezentáltak.

A Hyundai nyertes szériája a Német Év Autója díjjal kezdődött, melyet egy nagyon erős mezőnyben nyert el az Ioniq 5 november végén. Ezután a koreai gyártót Nagy-Britanniában a Top Gear szavazásán az év autógyártójának. A Top Gear díjátadóján, melyet több kategóriában is kiosztanak, egyértelműen taroltak az elektromos modellek. A Renault Megane e-Tech nyerte az év családi ferdehátú autója címet, a Mercedes-Benz EQS az év luxusautója lett, a Ford Mustang Mach-E modellt választották az év családi autójának, az év crossovere a Kia EV6 lett, míg a sportautós reménységek között a Porsche Mission R diadalmaskodott.
A legnagyobb megmérettetés, az év autója választás még előttünk áll, de 85% az esélye, hogy villanyautót választanak meg 2022 februárjában az év autójának, ugyanis a 39-es listáról a 7 döntős között 6 modell tisztán elektromos, így versenyben a Cupra Born, a Ford Mustang Mach-E, a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Renault Megane e-Tech, valamint a Škoda Enyaq iV. Az egyetlen döntőbe jutott, nem elektromos modell a Peugeot 308.
A 39-es listán is nagyon magas volt az elektromos modellek aránya, de a döntőbe nem jutott be az Aiways U5, az Audi e-Tron GT, a BMW iX, a Dacia Spring, az MG Marvel R, az Opel Mokka, a Volkswagen ID.4, a BMW i4, a Mercedes-Benz EQS és a Tesla Model Y.