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 Nem csak globálisan, de Magyarországon is jó évet zárt a BMW. A nem túl erős 2020-as évhez képest a BMW márka 4063 darabos 2021-es eladási adata 16%-os emelkedést jelent, de ami még fontosabb, a világjárvány előtti 2019-es eredményhez képest is 9,3%-os növekedést jelent. A MINI márka is jó évet zárt, a 456 eladott autó az eddigi rekord a hazai képviselet történetében, és 2020-hoz képest 25, 2019-hez képest pedig 7,7%-os növekedést mutat. Ezzel a két márka a zsugorodó hazai piacon növelni tudta a részesedését. A chiphiány természetesen a BMW-t is érintette, aminek a hatásait a kereskedők még 2021 elején azzal igyekeztek kivédeni, hogy a rendelésállomány minél nagyobb részét újratárgyalták a vevőkkel, hogy a hosszú szállítási idejű konfigurációk helyett olyat keressenek, ami még megfelel, de a legyártását nem hátráltatja az alkatrészhiány. A BMW hazai képviselete szerint ennek köszönhető, hogy a cég márkáit kevésbé érintette a válság hatása. A legnépszerűbb széria 2021-ben is az X5-ös volt, amiből 605 db talált gazdára (14,9%), ebből 155 példány már tölthető hibridként készült. Így a tavaly eladott X5-ösök több mint negyede (25,6%) lett külső forrásból tölthető. A második legnépszerűbb sorozatot a 3-as adta, amiből 563 példány talált gazdára hazánkban. Itt sajnos csak 95 darab lett plug-in hibrid (16,8%), bár ez is jóval magasabb arány, mint amit a tölthető hibridek az összes új autó eladásokon belül elértek (minden márka együtt). Összességében a plug-in hibridek aránya a 2020-as 15,5-ről (545 db) 13,2%-ra (535 db) csökkent tavaly, míg a tisztán elektromosok aránya mindkét évben 5,3% volt (2020-ban 187, 2021-ben 214 db). A MINI 457 darabos tavalyi értékesítésén belül 126 db volt tisztán elektromos, ami 27,6%-os arány. Ez annak fényében különösen szép eredmény, hogy 2021-ben a magyarországi új autó piacon átlagosan 3,5% volt a tisztán elektromos autók aránya. BMW i4 M50 Az évindító sajtóeseményre elhozták az i4 első hazai példányát, amit a sajtó a február végére, március elejére tervezett hazai bemutató után vehet majd használatba. BMW CE 04 A sajtóesemény egyik érdekessége a BMW elektromos motorja, a CE 04 volt. Ez lesz a márka első ilyen járműve, amit idehaza is meg lehet vásárolni. A 8,5 kWh-s akkuval szerelt motor 120 km/h-s végsebességgel és 130 km-es hatótávolsággal rendelkezik (valószínűleg nem a kettő együtt). Tölteni maximum 6,6 kW-tal lehet Type2 csatlakozón keresztül, így nem elsősorban hosszabb utakhoz, hanem városi használatra lehet ideális. A 4,49 millió forinttól megrendelhető motorok tavasszal érkeznek A debreceni gyár első épületeinek kivitelezése az idei év első negyedévében indul. A gyártás indulása továbbra is 2025-re van tervezve, de persze a próbagyártás már korábban beindulhat. A tervek továbbra is 150 ezer új kategóriás villanyautó gyártásáról szólnak. Videó: így áll a BMW debreceni gyára körüli építkezés 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!