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
auto
2024. 04. 24. szerda

Így úszta meg a chiphiányt a BMW

elektromos autó

Nem csak globálisan, de Magyarországon is jó évet zárt a BMW. A nem túl erős 2020-as évhez képest a BMW márka 4063 darabos 2021-es eladási adata 16%-os emelkedést jelent, de ami még fontosabb, a világjárvány előtti 2019-es eredményhez képest is 9,3%-os növekedést jelent. A MINI márka is jó évet zárt, a 456 eladott autó az eddigi rekord a hazai képviselet történetében, és 2020-hoz képest 25, 2019-hez képest pedig 7,7%-os növekedést mutat. Ezzel a két márka a zsugorodó hazai piacon növelni tudta a részesedését.

A chiphiány természetesen a BMW-t is érintette, aminek a hatásait a kereskedők még 2021 elején azzal igyekeztek kivédeni, hogy a rendelésállomány minél nagyobb részét újratárgyalták a vevőkkel, hogy a hosszú szállítási idejű konfigurációk helyett olyat keressenek, ami még megfelel, de a legyártását nem hátráltatja az alkatrészhiány. A BMW hazai képviselete szerint ennek köszönhető, hogy a cég márkáit kevésbé érintette a válság hatása.

A legnépszerűbb széria 2021-ben is az X5-ös volt, amiből 605 db talált gazdára (14,9%), ebből 155 példány már tölthető hibridként készült. Így a tavaly eladott X5-ösök több mint negyede (25,6%) lett külső forrásból tölthető. A második legnépszerűbb sorozatot a 3-as adta, amiből 563 példány talált gazdára hazánkban. Itt sajnos csak 95 darab lett plug-in hibrid (16,8%), bár ez is jóval magasabb arány, mint amit a tölthető hibridek az összes új autó eladásokon belül elértek (minden márka együtt). Összességében a plug-in hibridek aránya a 2020-as 15,5-ről (545 db) 13,2%-ra (535 db) csökkent tavaly, míg a tisztán elektromosok aránya mindkét évben 5,3% volt (2020-ban 187, 2021-ben 214 db).

A MINI 457 darabos tavalyi értékesítésén belül 126 db volt tisztán elektromos, ami 27,6%-os arány. Ez annak fényében különösen szép eredmény, hogy 2021-ben a magyarországi új autó piacon átlagosan 3,5% volt a tisztán elektromos autók aránya.

BMW i4 M50

Az évindító sajtóeseményre elhozták az i4 első hazai példányát, amit a sajtó a február végére, március elejére tervezett hazai bemutató után vehet majd használatba.

BMW CE 04

A sajtóesemény egyik érdekessége a BMW elektromos motorja, a CE 04 volt. Ez lesz a márka első ilyen járműve, amit idehaza is meg lehet vásárolni. A 8,5 kWh-s akkuval szerelt motor 120 km/h-s végsebességgel és 130 km-es hatótávolsággal rendelkezik (valószínűleg nem a kettő együtt). Tölteni maximum 6,6 kW-tal lehet Type2 csatlakozón keresztül, így nem elsősorban hosszabb utakhoz, hanem városi használatra lehet ideális. A 4,49 millió forinttól megrendelhető motorok tavasszal érkeznek

A debreceni gyár első épületeinek kivitelezése az idei év első negyedévében indul. A gyártás indulása továbbra is 2025-re van tervezve, de persze a próbagyártás már korábban beindulhat. A tervek továbbra is 150 ezer új kategóriás villanyautó gyártásáról szólnak.

Videó: így áll a BMW debreceni gyára körüli építkezés

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.