Szabványosítaná az európai akkugyártást a VW és a Bosch
Szándéknyilatkozatot írt alá a Volkswagen Csoport és a Bosch Csoport egy olyan európai közös vállalkozás megalapításáról, amely akkumulátorcellák gyártásához tervezett gyártóberendezéseket, digitális megoldásokat, valamint gyártásbővítési és karbantartási szolgáltatásokat kínálna partnereinek.
Az együttműködés a Bosch sok évtizedes tapasztalataira épít a gyárautomatizálás és rendszerintegráció területén, míg a Volkswagennek a méretgazdaságosság kiépítésében van kiemelkedő gyakorlata. A felek úgy vélik, hogy a gyártóberendezések szabványosításával közösen piacvezető pozíciót érhetnek el az akkumulátorok sorozatgyártásában mind a költségek, mint a technológia szempontjából.
A Bosch-sal való együttműködést az európai akkugyártás indusztrializációjának területén sajtóközleményében azzal indokolja a Volkswagen Csoport, hogy számos vállalat döntött a saját cellagyártás mellett – 2030-ra a kontinensen gyártott elektromosautó-akkumulátorok összes kapacitása meghaladhatja az évi 700 GWh-t –, így hatalmas kereslet mutatkozik a szükséges tudásra és felszerelésekre.

A közös vállalkozás, mely a tervek szerint 2022 végére elindul, nem csupán a partnereket segíti majd az akkugyártásban, hanem magát a Volkswagen Csoportot is, amely csak Európában hat akkucellagyár felépítését tűzte ki célul 2030-ra.
Miközben egyre több európai autógyártó igyekszik szabadulni az ázsiai beszállítóknak való kiszolgáltatottságtól és dönt a saját akkugyártás mellett, akadnak olyan vállalatok is, amelyek túl kockázatosnak ítélik meg a beruházást. A BMW pénzügyi igazgatója például éppen nemrég beszélt arról, hogy addig túl kockázatosnak ítélik meg a saját gyártást, amíg az akkutechnológia nem ér el egy fejlettebb szintre.