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
auto
2024. 04. 20. szombat

Szabványosítaná az európai akkugyártást a VW és a Bosch

elektromos autó

Szándéknyilatkozatot írt alá a Volkswagen Csoport és a Bosch Csoport egy olyan európai közös vállalkozás megalapításáról, amely akkumulátorcellák gyártásához tervezett gyártóberendezéseket, digitális megoldásokat, valamint gyártásbővítési és karbantartási szolgáltatásokat kínálna partnereinek.

Az együttműködés a Bosch sok évtizedes tapasztalataira épít a gyárautomatizálás és rendszerintegráció területén, míg a Volkswagennek a méretgazdaságosság kiépítésében van kiemelkedő gyakorlata. A felek úgy vélik, hogy a gyártóberendezések szabványosításával közösen piacvezető pozíciót érhetnek el az akkumulátorok sorozatgyártásában mind a költségek, mint a technológia szempontjából.

A Bosch-sal való együttműködést az európai akkugyártás indusztrializációjának területén sajtóközleményében azzal indokolja a Volkswagen Csoport, hogy számos vállalat döntött a saját cellagyártás mellett – 2030-ra a kontinensen gyártott elektromosautó-akkumulátorok összes kapacitása meghaladhatja az évi 700 GWh-t –, így hatalmas kereslet mutatkozik a szükséges tudásra és felszerelésekre.

Automatizált akkugyártás a Volkswagen ID.3 és ID.4 számára (fotó: Volkswagen Group Components Braunschweig)

A közös vállalkozás, mely a tervek szerint 2022 végére elindul, nem csupán a partnereket segíti majd az akkugyártásban, hanem magát a Volkswagen Csoportot is, amely csak Európában hat akkucellagyár felépítését tűzte ki célul 2030-ra.

Miközben egyre több európai autógyártó igyekszik szabadulni az ázsiai beszállítóknak való kiszolgáltatottságtól és dönt a saját akkugyártás mellett, akadnak olyan vállalatok is, amelyek túl kockázatosnak ítélik meg a beruházást. A BMW pénzügyi igazgatója például éppen nemrég beszélt arról, hogy addig túl kockázatosnak ítélik meg a saját gyártást, amíg az akkutechnológia nem ér el egy fejlettebb szintre.

BMW: korai még saját akkucellát gyártani

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.