Vadonatúj tisztán elektromos meghajtású koncepcióautót mutatott be a Stellantis autógyártó csoporthoz tartozó DS: az E-TENSE Performance sportkupé szénszálas önhordó karosszériája 600 kW (805 LE) csúcsteljesítményt rejt maga alatt, a kerekeknél pedig akár 8000 Nm nyomaték is mérhető. A franciák a Formula E versenysorozatban szerzett fejlesztési tapasztalataikat építették bele a tanulmányba, amely részben azt jeleníti meg, hogyan képzelik el a cégnél a teljesítményorientált modellek jövőjét, másrészt pedig kísérleti laboratóriumként szolgál, ahol a magas teljesítményű hajtáslánc viselkedését vizsgálják későbbi, utcai modellek fejlesztéséhez. A jármű összkerékmeghajtású, az első tengelyen egy 250 kW-os, a hátsón pedig egy 350 kW-os villanymotor dolgozik, a regeneráció teljesítménye pedig elérheti a 600 kW-ot, így a hagyományos fékrendszer nélkül is – ami egyébként be van szerelve az autóba biztonsági okokból – állóra fékezhető.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 Az autó akkumulátorát a TotalEnergies-zel és leányvállalatával, a Safttal közösen fejlesztette a DS. A partnerség eredménye egy innovatív kémia és különleges hűtési rendszer a cellák számára, ami elbírja a sportkocsi őrült gyorsulását. A villanyautó állítólag 2 másodperc alatt felér nulláról 100 km/h-ra, de a végleges adatokra még várni kell a fejlesztés legvégéig. Február 22-től Jean-Éric Vergne, és Antonio Felix da Costa, a DS Techeetah Formula E csapat két bajnoka teszteli majd a prototípust, mielőtt közutakra is kiengedik az elektromos bestiát. Az E-TENSE Performance, mely a 2016-ban bemutatott E-Tense tanulmány továbbfejlesztése, a gyártó közleménye szerint egy egyszeri prototípus, azaz nem megy sorozatgyártásba, de a hajtásláncában található innovatív megoldásokat, valamint néhány dizájnelemet a következő években érkező modellek is átveszik. DS elektromos luxusautóval a londoni Westfieldben? 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!