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
auto
2024. 04. 20. szombat

A mai naptól igényelhető támogatás elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzéséhez. A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódó 400 millió forint keretösszegű pályázat első szakaszában a városi térségekben szállítási tevékenységet végző cégek, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, valamint egyházi szervezetek és önkormányzatok vásárolhatnak maximum öt e-cargo biciklit féláron.

Olyan elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok vásárolhatók kedvezményesen, melyek villanymotorjának folyamatos névleges teljesítménye maximum 250 W. A műszaki feltételek között szerepel, hogy a motornak ki kell kapcsolni, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha elérné a 25 km/h sebességet. A minimális hasznos teherbírás 50 kilogramm, ezen kívül feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként egy pót akkumulátor beszerzése is támogatott. Az utófinanszírozott támogatás felső határa a kerékpár árának 50 százaléka, maximum félmillió forint.

Indul az elektromos cargo-bike állami támogatása

A kormány az ország hosszú távú szén-dioxid-csökkentési céljainak elérése érdekében a közlekedés minden területén támogatja az elektromos járművek terjedését. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy a zöld átmenet esetében nem plusz terheket kell az emberekre róni, hanem sokkal fontosabb olyan pályázati konstrukciók kialakítása, amelyekbe be tudjuk vonni a lakosságot és hozzájárulnak a felmerülő költségek csökkentéséhez is. Bízunk benne, hogy a jövőben egyre több elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárt láthatunk majd közlekedni az utakon, hiszen ezek számos területen nyújtanak alternatívát. Így például sokszor egy hagyományos kisteherautót is ki lehet velük váltani, és az elektromos rásegítés miatt a környezetünk jobbá tételéhez is hozzájárulnak” – mondta el Steiner Attila.

A pályázatot a HUMDA bonyolítja le, az első szakaszban 2022. február 11-ig igényelhető a támogatás, a következő fordulót pedig március 7-11. között tartják.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.