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 Alig pár napja számoltunk be róla, hogy árat emelt a magyar Tesla. Akkor a változás a Model 3 kis akkus, illetve Long Range változatát érintette, most viszont szinte minden típus komoly, 1 millió forint feletti áremelést kapott. A Model S és X pedig egyelőre árral sem rendelkezik. Mi a fene történik? Elon Musk már az elmúlt napokban belengette az áremeléseket akkor, amikor Twitteren arról beszélt, hogy rendkívüli inflációs nyomás van a cégein. Magyarul, annyira meredeken emelkednek az alapanyag árak a világban, hogy nekik is lépniük kell. And we are not alone https://t.co/1RpsIbGWMl — Elon Musk (@elonmusk) March 14, 2022 A pénzromlás egyébként szinte minden országot érint, és eredetileg a koronavírus miatt kialakult recesszióra válaszul adott általános pénznyomtatás indította be a folyamatot. A legtöbb államban ugyanis a kormányzat a központi kiadások növelésével, adóelengedésekkel, bérkompenzációval, állami beruházásokkal igyekezett kimozdítani a gazdaságot a gödörből, aminek az ára általában növekvő infláció. Erre rakódott rá az ukrán háború okozta szankciók hatása, ami az egekbe tornázta az energiahordozók és egyes alapanyagok árát, ami viszont ilyenkor begyűrűzik minden iparágba. Hazánkat emellett a forint gyengülése is sújtja. Olcsóbb drágább modellek A Tesla két olcsóbb típusa a Modell 3 és Y, amelyek ára a mai napon 1 millió forintnál is többel emelkedett. A Tesla tavaly május 14-én nyitotta meg üzletét Magyarországon, majd a Model 3 esetében 2021-ben háromszor emeltek árat - ezeket a lépéseket a könnyebb áttekinthetőség kedvéért mostani táblázatunkból kihagytuk. Idén az első emelés februárban történt, majd pontosan egy hónapra rá március 11-én következett a második. Ez utóbbi mindössze öt napja volt, de ma ismét emelt a Tesla. A mostani emelésekben kétség kívül szerepe van a forint gyengülésének is. 2021. május 14. óta a magyar fizetőeszköz az euróhoz képest 12%-kal, a dollárhoz mérve pedig 25%-kal ér kevesebbet. A Model 3 alap változatának ára a múlt heti 700 ezer forintos áremelést követően mától újabb 1,1 millió forinttal kerül többe. Most már közel annyit kérnek egy kis akkus Model 3-ért, mint amennyibe tavaly májusban a nagy akkus került. A Long Range verzió ára a két emelés hatására, egy hét alatt mintegy 1,8 millió forinttal ment fel, és most már annyiba kerül mint amennyi a Tesla hazai indulásakor a Performance volt. Bár múlt héten még megúszta, most a sportváltozat sem kerülte el az emelést, a Performance mostantól 24,8 millió forintba kerül. A Model Y Európában 2021. július 9. óta rendelhető, és azóta nem is változott a típus hazai ára. Abban reménykedtünk, hogy s GigaBerlin gyár indulásával az SUV még akár olcsóbb is lehet, de egyelőre ellentétes a mozgás. Ma reggelre több mint 1,2 millióval kérnek többet a Model Y Long Range változatáért. Az 5%-os emelkedés nagyjából fele a forint euróhoz képest elkönyvelt romlásának. A Performance ára egyelőre változatlan. Aki a Model 3 helyett SUV-t szeretne annak 10-15% felárral kell számolnia. Már ára sincs A Model S és X új változatának európai kiszállításait eredetileg mostanra, 2022 első negyedévére ígérte a vállalat, de mind a két típus gyártásnak megkezdése csúszott vagy fél évet, így egyelőre nem tudni mikor érkeznek hozzánk az autók. A két nagyobbik Tesla ára is változott párszor tavaly, azonban a gyártónál a megrendelés pillanatában bebetonozzuk a számla végösszegét, így aki már megrendelte a kocsit annak nem kellett aggódnia. Most azonban a gyártás csúszása miatt annyira sok autó kiszállítása van már hátra, hogy jelenleg csak előrendelni lehet a két típust. Nem lehet Tesla Model S-t és X-et rendelni Tavaly december eleje óta csak 36 ezer forintos előrendelést lehet leadni Model S és X-re, a vállalat azonban visszautalja az összeget, ha a végleges ár túl magas és végül nem akarjuk megrendelni az autót. Nem az oldal töltött be hibásan, egyszerűen ára sincs az S-nek és az X-nek. Csak előrendelni lehet. Nem csak nálunk A Tesla egyébként nem csak nálunk emelt ismét árat. Az Egyesült Államokban az egy év alatt 37.500 dollárról 48.500-ra (+29%) emelkedett a legolcsóbb Model 3 ára, de a Long Range is 20%-kal, a Performance pedig 11%-kal lett drágább. A Model Y esetében 34%-os (LR), illetve 14%-os (Performance) volt az árváltozás. Németországban a kis akkus és a Performance Model 3 tavaly márciushoz képest 12%-kal, a Long Range pedig 17%-kal lett drágább. Az ott hazai gyártásúnak számító Model Y Long Range ára ezzel szemben csak 4%-ot emelkedett, a Perfromance viszont ugyanannyiba kerül, mint a rendelések kezdetén. Ismét drágább lett a Model 3 Magyarországon Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!