A Volkswagen szó szerint azt jelenti, hogy népautó – emlékeztet rá a The Financial Times az Arno Antlitzcal, a VW pénzügyi igazgatójával készített interjú elején. Ez a kitétel azért lényeges, mert a most bejelentett változás pont e mögé tesz egy nagy kérdőjelet. Nem az apád népautója A vállalat CFO-ja a tekintélyes pénzügyi lapnak elmondta, hogy míg a VW előző vezetője, Martin Winterkorn az eladási darabszám növelését, a világelsőség megszerzését tette a célkeresztbe, a cég jelenlegi vezetése máshogy gondolkodik. Winterkorn egyébként ebben sikeres volt, a vállalat eladásai meghaladták az évi 10 millió autót, és ezzel elhódították a globális első helyet a Toyotától. A dízelbotrányba azonban belebukott a vezérigazgató. Herbert Diess vezetése alatt a VW már elengedte a darabszámban mérhető elsőbbséget, és a haszonkulcsra kezdtek odafigyelni, most pedig ezt a vonalat erősítik fel: a következő 8 évben meg fog szűnni a megannyi márka több mint 100 típusának 60%-a, azaz a kifutó belsőégésű motoros modelleket nem fogják egy az egyben mind elektromossal helyettesíteni. A vállat elsősorban az Audira és a Porschéra kíván koncentrálni, mivel ezek termelik az adózás előtti 20 milliárd eurós haszon javát. A pénzügyi igazgató azt is elmondta, hogy a költségcsökkentő programjuk a vártnál jobban haladt, és a 2019-ben lekönyvelt 41 milliárd eurós fix költségek 10%-át sikerült már a kijelölt határidő előtt lefaragni. Mivel a fix költségek már alacsonyabbak, így nincs szükség arra, hogy rekord nagy darabszámú eladásokkal termeljék ezt ki. A villanyautós átállás kapcsán hozzátette, hogy nem új gyártási kapacitást teremtenek, hanem gyáranként haladva, a korábbi belsőégésű modelleket készítő üzemeket egyesével alakítják át. Antlitz azonban azt is elmondta, hogy korábban azzal számoltak, hogy a villanyautóik hamarosan már nyereségesek lesznek, de az 50 ezer dolláros nikkel ár keresztülhúzta a számításaikat. Azt remélik, hogy a háború hamarosan véget ér, és kicsit megnyugszanak, visszaállnak a nyersanyag árak. A Volkswagen azzal számol, hogy az újabb akkumulátor technológiák hosszú távon csökkenteni tudják a költségeiket. Elszabadult a nikkel ára 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!