Az új termékekről is beszélt Musk a nagyszabású megnyitón

Elég sok pénzt elkölthettek a Tesla texasi gyárának megnyitójára – nem véletlen, hiszen bizonyos szempontból ez az üzem még a berlininél is fontosabb. Most már hivatalosan is ez a cég bejegyzett központja, főhadiszállása, itt készül először az új első-hátsó présöntvényből és strukturális akkupakkból összerakott Model Y, és már sorozatgyártásban vannak Austinban a 4680-as akkucellák is.

Jövőre pedig innen indul majd útra a cég egyik legfontosabb terméke a hazai piac szempontjából, itt készül a Cybertruck is.

Drónok, lézerek, és a mennyezetről lógó autók.

Cikkünk aljára beillesztettük a megnyitóról készült videót – Musk beszéde nagyjából csak a 36. percnél indul de a 20. percnél kezdődő drón showt nem szabad kihagyni. A texasi égboltra drónflotta rajzolt 3D képeket, köztük az esemény meghívójának grafikájától kezdve, a Model Y és a Cybertruck képén át Nikola Tesla portréjáig.

A drónok tánca mellett hatalmas fény show kísérte a megnyitót, illetve a gyár rövidebb, 400 méteres oldalára vetítettek látványos képeket. Az eseményen egyébként részt vett Texas állam kormányzója és a szenátora is.

Térjünk a lényegre

A megnyitóra egy eredeti, első generációs Roadsterben gurult be egy cowboy kalapban Elon Musk, majd miután a színpadon kicsit ünnepeltette magát, megosztott pár érdekes információt a gyárról.

A Giga Texas az oldalára állítva 1166 méter magas lenne, ami nagyobb, mint a világ legmagasabb épülete a Burj Khalifa. Ez a Tesla hatodik gyára a fremonti, sanghaji és berlini autógyárak, a buffalói napelem üzem és a nevadai aksigyár mellett. Most már hivatalosan is Texas a cég központja, Kaliforniából költözött át ide a vállalat.

Musk szerint ez most már valóban a gép ami a gépet gyártja, ez az igazi termék, nem is az autók. Az új Model Y szerkezeti elemei 3 fő darabból készülnek, a kocsiba strukturális akkupakk és 4680-as cellák kerülnek amelyeket itt helyben is gyártanak. A cég most már évi 1 milliós gyártási ütem felett jár, de a globális autópiacnak ez alig több, mint 1%-a. Cél a 20%, vagy több.

A texasi gyártósoron évi 500 ezer Model Y készülhet, amint teljesen felfut a gyártás, de itt készül majd a Cybertruck is. Évi 1 millió autó a most elkészült gyárcsarnok tervezett kapacitása.

A hatalmas gyártási darabszámhoz rendkívüli hatékonyság szükséges. Ezt a cég a régi építésű fremonti üzem és a Giga Texas alaprajzával illusztrálta – az új helyszínen minden egy fedél alatt található meg, a fennmaradó üres tér pedig a Cybertruck gyártósorának ad majd otthont.

 

Új termékek, céldátumok

Musk mellé a színpadra a Tesla dizájnfőnöke Franz von Holzhausen hajtott fel egy új, gyártásközeli Cybertruck prototípusban. A két férfi természetesen nem hagyhatta ki, hogy ne utaljanak vissza a balul sikerült ablaktörős bemutatóra, de most kihagyták a rizikós demonstrációt. Azt viszont elmondták, hogy jövőre, 2023-ban megkezdik az új autó gyártását, és arról is beszéltek, hogy a Cybertruckon nem lesz kilincs, mert az autó magától nyitja majd az ajtókat.

Ennél fontosabb, hogy a Cybertruck, a Semi és az új Roadster gyártása is megkezdődik jövőre. Musk azt mondta, 2022 a gyártási darabszám növelésének, az új gyárak felpörgetésének éve, 2023 pedig az új típusoké lesz. A beszédben elhangzott egy új információ is:

készülni fog egy kifejezetten robotaxinak, önvezető kisbusznak épített autó a Teslánál.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.