Korábban már írtunk a ONE (Our New Energy) néven működő michigani technológiai cégről, amely egy Tesla Model S-sel demonstrálta saját fejlesztésű, 207,3 kWh kapacitású, úgynevezett Gemini 001 akkumulátorprototípusának képességeit. Akkor a villanyautó 1210 kilométert ment el egy töltéssel 88 km/h-s átlagtempó mellett.
A csapat most újra hírt adott magáról, és egy, a BMW-vel kötött megállapodásról számolt be, aminek keretein belül egy iX típusú elektromos sportterepjáróba szerelik be az akkucsomagjukat.
A BMW-be is a ONE Gemini technológiája kerül, amiről azt írják, hogy 20%-kal csökkenti a lítium-, 60%-kal pedig a grafitfelhasználást, miközben minimálisra redukálja a nikkel és kobalt használatát. Mindez egy úgynevezett Dual-Chemistry formában történik, ami azt jelenti, hogy kétféle cellakémiával épül fel az akkucsomag, ötvözve az eltérő tulajdonságaikból fakadó előnyöket.
Jürgen Hildinger, a BMW Csoport magas feszültségű akkumulátorokért felelős igazgatója elmondta: bízik abban, hogy a gazdasági életképességet is figyelembe véve a ONE-nal való együttműködés kereskedelmi lehetőségekhez, valamint olyan stratégiákhoz vezethet, hogy beépíthetik a ONE akkumulátortechnológiáit jövőbeli BEV termékcsaládjuk modelljeibe.
A BMW Csoport egyébként a BMW i Ventures leányvállalatán keresztül a ONE befektetője, és a közelmúltban egy 65 millió dolláros finanszírozási körben támogatta a céget. A Gemini akkumulátorral szerelt iX az idei év végéig készül el, és várhatóan 600 mérföld, azaz mintegy 965 kilométer lesz a hatótávolsága.