PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
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

A Bolt gyártása az előző negyedév elején indult újra, de nem igazán találnak magukra az értékesítési adatok, az elektromos Hummerből pedig fél év alatt napi kettőt szállítottak ki.

Állítólag a saját akkugyár indulására várnak.

Nagy tervek, szerény eredmények

A General Motors jelenleg két (és fél) elektromos modellt gyárt, az egyik a Chevrolet Bolt EV / Bolt UEV modellpáros, a másik a Hummer EV. Előbbit egy nagy akkuvisszahívás sújtotta, ami miatt a kocsi gyártása is hónapokra leállt, és úgy néz ki nem találtak magukra az eladások. Utóbbit pedig egyszerűen nem tudják értelmes mennyiségben gyártani.

A Bolt kapcsán írtunk már arról többször is, hogy ugyanannak az akkuvisszahívásnak esett áldozatul a típus, mint a Hyundai Kona, csak a GM agresszívebben lépett és nem szoftveres korlátozással próbált operálni, hanem az összes akku cseréjét elrendelte. Az eset annyira lekötötte az akkugyártó partner LG kapacitásait, hogy a kocsi gyártása az év elején több hónapig állt és az első három hónapban mindössze 358 darab készült belőle. Ez a szám most április és június vége között 6945-re emelkedett a cég legfrissebb jelentése szerint, ami már tisztességesebb adat, de sajnos közel 40%-kal elmarad az előző év azonos időszakától.

Újraindult a Chevrolet Bolt gyártása

Persze gondolhatnánk, hogy talán csak az ellátási rendszerek gondjai miatti alkatrészhiány gátolja a GM-et a gyártásban, hiszen ilyen belsőégésű motoros modelleknél is látunk. Azonban miközben minden autógyártó folyamatosan árat emel, június elsején a GM nemhogy nem emelte, hanem 18%-kal csökkentette a Bolt amerikai árát. Ha nagyobb lenne a kereslet, mint a gyártási kapacitás, akkor ennek ellenkezőjét várnánk. A Bolt ára most már kevesebb mint fele Tesla Model 3 Long Range változatáénak.

A Hummer EV gyártása tavaly a negyedik negyedévben kezdődött január végéig azonban mindössze 10 darabot adtak át a típusból Amerikában. A Hummer azért különösen fontos a vállalatnak, mert az Ultium akkumulátorok első hordozója – erre épülnek a jövő elektromos GM modelljei.

Az első negyedévben összesen 99 darab Hummer került leszállításra, ehhez pedig a másodikban még 272 darab csatlakozott.

Bár ez mindenképpen előrelépés, a The Wall Street Journal információ szerint jelenleg is csak napi 12 Hummer EV legyártására képes a 2,2 milliárd dollárért felújított detroiti üzem, ahol 700 embert foglalkoztatnak.

A lap szerint ezzel szemben a Fordnál a gyártás megkezdése után három hónappal napi 150 darab F-150 Lightning készül, míg a Rivian az első negyedévben 2500 R1T pickupot szállított le. A Hummer gyártásnak felfutása meglehetősen lassú, amit a gyártó azzal magyaráz, hogy jelenleg még csak külső beszállítótól, az LG-től vásárolt celláik vannak, de az év második felében felfut a saját akkutermelésük is és akkor jelentősen növekedni fog ennek a modellnek az összeszerelése is.

A modellre állítólag 77 ezren várnak.

Évekig kell várni a megrendelt Hummerre

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás