Német Tesla-visszahívás – két hónappal a javítás után
Úgy látszik, minden hétre jut már egy furcsa hír a szoftveres visszahívásokkal kapcsolatosan. Most egy olyanról számolunk be, amit két hónappal azután jelentettek be, hogy már ki lett javítva.
A német precizitás, ugye.
Múlt időben
A visszahívások kapcsán általában az amerikai, ritkább esetben a kínai hatóságokat szoktuk emlegetni, mint azok forrása. A hasonló akciók többsége ugyan önkéntes, az autógyártó inkább bejelenti, mielőtt kötelezik rá, de ezek akkor is a hivatalos szerveken keresztül történnek. De természetesen ez nem jelenti azt, hogy európai országok ne rendelhetnének el, vagy jelenthetnének be hasonlót.
Ez történt most a Teslával, amelynek Model 3 és Model Y típusai közül 59.129, a korábbi Intel processzorokat használó autónál talált hibát a német KBA, az ottani közlekedésbiztonsággal megbízott szerv – számolt be róla a teslamag.de. A 2022.06.29-én bejelentett visszahívás szerint, bizonyos esetekben az autók vészhívó rendszere, amely baleset esetén automatikusan tárcsázza a 112-t, nem működik megfelelően. A dokumentum szerint jelenleg nincs a hatóságnak tudomása ezzel kapcsolatos sérülésről, vagy kárról.
Szerencsére a tulajdonosoknak sincs okuk aggodalomra, ugyanis
a hibát már szoftverfrissítéssel javította is a gyártó. Igen, így múlt időben, mivel az ezt tartalmazó 2022.12.3-as csomag már április 21. óta elérhető Európában.
A frissítés megjelenése óta egyébként a Tesla már 19 (!) új szoftverváltozatot adott ki, de ha csak a főbb frissítéseket nézzük, akkor is hárommal ezelőtti változatról beszélünk. A TeslaFi.com adatai szerint ma már a Tesla flottájának 92,8% a javított szoftvert futtatja. Az eset persze kicsit megmosolyogtató, de jól mutatja, mennyire gyorsítani kellene az ilyen bürokratikus folyamatokat, hogy érdemben hozzájáruljanak az autók biztonságához.