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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Úgy látszik, minden hétre jut már egy furcsa hír a szoftveres visszahívásokkal kapcsolatosan. Most egy olyanról számolunk be, amit két hónappal azután jelentettek be, hogy már ki lett javítva.

A német precizitás, ugye.

Múlt időben

A visszahívások kapcsán általában az amerikai, ritkább esetben a kínai hatóságokat szoktuk emlegetni, mint azok forrása. A hasonló akciók többsége ugyan önkéntes, az autógyártó inkább bejelenti, mielőtt kötelezik rá, de ezek akkor is a hivatalos szerveken keresztül történnek. De természetesen ez nem jelenti azt, hogy európai országok ne rendelhetnének el, vagy jelenthetnének be hasonlót.

Ez történt most a Teslával, amelynek Model 3 és Model Y típusai közül 59.129, a korábbi Intel processzorokat használó autónál talált hibát a német KBA, az ottani közlekedésbiztonsággal megbízott szerv – számolt be róla a teslamag.de. A 2022.06.29-én bejelentett visszahívás szerint, bizonyos esetekben az autók vészhívó rendszere, amely baleset esetén automatikusan tárcsázza a 112-t, nem működik megfelelően. A dokumentum szerint jelenleg nincs a hatóságnak tudomása ezzel kapcsolatos sérülésről, vagy kárról.

Szerencsére a tulajdonosoknak sincs okuk aggodalomra, ugyanis

a hibát már szoftverfrissítéssel javította is a gyártó. Igen, így múlt időben, mivel az ezt tartalmazó 2022.12.3-as csomag már április 21. óta elérhető Európában.

A frissítés megjelenése óta egyébként a Tesla már 19 (!)  új szoftverváltozatot adott ki, de ha csak a főbb frissítéseket nézzük, akkor is hárommal ezelőtti változatról beszélünk. A TeslaFi.com adatai szerint ma már a Tesla flottájának 92,8% a javított szoftvert futtatja. Az eset persze kicsit megmosolyogtató, de jól mutatja, mennyire gyorsítani kellene az ilyen bürokratikus folyamatokat, hogy érdemben hozzájáruljanak az autók biztonságához.

Most már a Fordnak is van egy idióta visszahívása

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.