Fellázadtak a Cruise robotaxik

Alig pár nappal azután, hogy elindult a Cruise önvezető taxijainak fizetős szolgáltatása San Franciscóban, furcsa körülmények között leállt a szolgáltatás pár órára a múlt héten.

Nem először történt ez meg.

Az ellenállás hasztalan

Egyes beszámolók szerint több mint egy tucat Cruise robotaxit érintett az a leállás, ami múlt héten az egyik éjszaka történt San Franciscóban. Az autók az egyik kereszteződésben egyszerűen leálltak, majd időnként megpróbáltak elindulni, de nem sikerült nekik. Végül a cég alkalmazottainak kellett a helyszínre sietniük és hagyományos módon elvinni a kocsikat további vizsgálatra.

Az eset többek között azért furcsa, mert az önvezető autóktól alapvetően azt várnánk el, hogy egyesével, önállóan döntsenek, vezessenek, tehát egy központi hiba nem kellene, hogy kiüsse a flottát, a Cruise rendszere azonban, úgy néz ki, inkább egy Borg kollektíva, mint önálló Terminátor. Mivel mindegyik kocsi ugyanott állt meg, felmerül, hogy esetleg azon a környéken volt egy olyan forgalmi helyzet, amit az aktuális szoftver nem tudott kezelni, így mindegyik jármű, ami arra járt, feladta és megállt. Csakhogy a szolgáltatást jelenleg csak éjjel 10 és hajnali 5 között lehet igénybe venni, részben a gyér forgalom miatt, így a forgalmi helyzetes magyarázat is kérdőjeles egyelőre.

A közösségi médiában megszólalt valaki, aki állítólag a Cruise-nál dolgozik, vagy dolgozott, és azt mondja, ez nem az első ilyen eset, sőt, ez meglepően gyakran előfordul. Szerinte az autók egy felhő alapú rendszerhez vannak kapcsolva, amelynek van egy független tartalék rendszere is, de előfordul, hogy mindkettő kiesik és ilyenkor leállnak a kocsik. Azon túl, hogy természetesen leellenőrizni nem tudjuk az állítást, ez felveti a kérdést, hogy akkor miért nem a város különböző random pontjain álltak le az autók, ott ahol éppen jártak, amikor a központi rendszer leállt. Esetleg ezen a sarkon gond van a mobillefedettséggel? Ez azért lenne fura, mert a flotta jelenleg csak egy földrajzilag korlátozott, jól begyakorolt, évek óta tesztüzemben működő területen teljesít szolgálatot.

A vállalat hivatalos közleménye sem segít sokkal tisztábban látni, ugyanis mindössze annyit mondanak, hogy a héten volt egy problémájuk, ami miatt az autóik egy része összegyűlt egy helyen. Utasokat nem érintett a leállás, de elnézést kérnek, ha valakinek kellemetlenséget okoztak.

Az viszont bizonyos, hogy nem ez volt az első ilyen eset, ugyanis az éles üzem előtt pár nappal már történt hasonló:

Természetesen az internet most is a humoránál volt, így a különböző fórumokon és közösségimédia-csatornákon számtalan vicces magyarázat született.

Egyesek John Connort hiányolták, mondván, hol van a Terminátor filmek hőse, akinek meg kellene menteni az emberiséget a lázadó robotoktól. Másvalaki azt tippelte, hogy azért gyűltek össze a kocsik egy helyen, hogy sztrájkoljanak és szakszervezetet alapítsanak a munkakörülmények miatt. Volt, aki arról elmélkedett, hogy a robotok a következő lépésüket beszélték meg éppen a teljes hatalomátvétel kapcsán. Valaki pedig, aki minden bizonnyal egy multinál dolgozik és jó sok értelmetlen meetingen vett már részt, azt írta, hogy szerinte ezen az értekezleten is biztosan volt legalább egy olyan kocsi, aki mindeközben azt gondolta, hogy „már megint egy olyan meetingen vagyok, amely helyett simán elég lett volna egy Zoom hívás”.

A címlapkép forrása: seansinha/Reddit.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.