A General Motors által március közepén bejelentett visszahívás egy meglepő adatot leplezett le: a tavaly októberi gyártásindítástól január végéig mindössze 10 elektromos Hummert tudott legyártani és átadni vásárlóinak a GMC. Ennek oka az új detroiti Factory Zero termelésének lassú felfuttatása, márpedig kereslet akad bőven a pickup és SUV kialakítású villanyautókra – nagyobb is, mint amire a vállalatnál számítottak. Duncan Aldred, a GMC alelnöke a CNBC-nek adott interjújában árulta el, hogy több mint 65 ezer foglalás érkezett az újdonságokra, így több évbe is telhet, mire teljesítik a vásárlók rendeléseit.
Aldred elmondása szerint ez jóval több foglalás, mint amit a Hummer EV-kre vártak a GMC-nél, de ami még fontosabb, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a foglalással rendelkező érdeklődők 95%-ából tényleges megrendelő lesz. A GMC elsődleges feladata most a kínálatot a kereslethez igazítani, és állítólag mostanra sikerült is elkapni a lendületet. A tervezett gyártási számok mellett – amely a legutóbbi információk szerint 21.000 darab Hummer EV pickup az idei évben –, az új megrendelők csak 2024-ben vehetik át az autójukat. Az SUV változatot pedig valószínűleg csak 2023-ban kezdik el szállítani.
Az interjúból kiderül az is, hogy a pickup egyelőre több megrendeléssel rendelkezik, mint az SUV, pusztán amiatt, mert azt hamarabb mutatták be. Az újabb rendelések között viszont már jóval kiegyenlítettebb a két kialakítás részesedése. A Hummer EV bemutatója óta egyébként a március volt a legerősebb hónap a megrendelések tekintetében, amiben szerepet játszhat a GMC új marketingkampánya, amelyben Lebron James reklámozza a villanyautót.