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
auto

Ahogy arról június elején beszámoltunk, a BYD vezetője elkotyogta, hogy hamarosan megkezdik az újfajta Blade LFP akkupakkok szállítását a Teslának. A hírt az amerikai autógyártó azóta sem kommentálta, az interjút pedig levették az azt publikáló oldalról.

Hivatalos: hamarosan BYD aksik kerülnek a Teslákba

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

Most azonban egy másik forrás is megerősítette a hírt és azt is tudni véli, hogy még ebben a hónapban megkezdődik az akkumulátorok leszállítása.

Csak hogy nem Sanghajba, hanem Berlinbe.

Olcsóbb, nem olcsó

A Tesla kínai gyárában jelenleg három fajta Model Y készül. A Long Range és a Performance változatokat ugyanazzal a bruttó 82 kWh-s akkupakkal gyártják, melyekhez az LG helyi gyára szállítja a 2170-es, hengeres formátumú, NCA kémiájú cellákat. A kínai belföldi piacon azonban elérhető az autó kis akkus, bruttó 60 kWh-s változata is, amely a CATL prizmatikus LFP aksiját használja. A kínai CnEVPost forrásai szerint egyébként az eladások aránya 70-30% volt 2021-ben, természetesen a kis akkus változat javára. Ezt 20%-kal olcsóbban lehet megkapni, cserébe pedig az egyik motorról, némi teljesítményről és 17% hatótávról kell lemondani. Az olcsóbb változat Európában eddig nem volt elérhető, de ez most változhat.

A kínai oldal ugyanis úgy tudja, hogy a BYD még ebben a hónapban elkezdi a saját fejlesztésű, Blade fantázianevű LFP akkujának a szállítását a Tesla berlini gyárába.

Ha hasonló lesz az akkuméret és az árazás is, akkor ez azt jelentheti, hogy a még szeptemberben érkezhet egy 460 kilométeres hatótávú Model Y az európai piacra, mégpedig 22-23 millió forint körüli áron.

Ez az aksi nagyon penge

A CnEVPost úgy tudja, a német gyárban augusztus végén, vagy szeptember elején gördülnek le az első kis akkus Teslák a gyártósorról. A kínai lap értesüléseihez csak annyit tennénk hozzá, hogy a Tesla általában igyekszik elkerülni a zavaró tényezőket a negyedév végi kiszállítási hajrában, ezért nem lepődnénk meg, ha a hivatalos elérhetőség október elejére, a negyedik negyedév kezdetére tolódna.

A Giga Berlinben jelenleg az autó Long Range és Performance változatai készülnek, mégpedig egyelőre kínai gyártású, import LG cellákkal. Ezeket a negyedik negyedév magasságában részben, vagy egészben helyi gyártású, új, 4680-as Tesla cellák válthatják fel. A gyártó kisebb hatótávú variánsai azonban az utóbbi években olcsóbb LFP cellákra álltak át, így logikusan hangzik a BYD szál ennek biztosítására.

Ahogy arról a napokban beszámoltunk, azt is csiripelik a madarak, hogy a Giga Sanghaj hamarosan egy új CATL akkupakkal gazdagodik, amelynek 72 kWh lesz a kapacitása. Kérdés, ez a kis akkus autók eddigi 60-as pakkját váltja-e, és ha igen, az mit jelent a fenti információk alapján hamarosan érkező új európai változat szempontjából.

Vadonatúj akkut kapnak a Teslák

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.