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 Ma délelőtti sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Volvo kínai anyacége, a Geely, elhozza Európába Geometry nevű villanyautó márkáját. Az igazi szenzáció azonban az, hogy az EU-ban Magyarország az elsők között kapja meg a középkategóriás Geometry C elektromos autót – velünk egy időben a cseheknél és a szlovákoknál indul meg a forgalmazás, a hivatalos európai bemutató pedig Budapesten kapott helyet. Geometry C A sajtótájékoztatón Cook Xue vezérigazgató helyettes azt is elmondta, a vállalat szándéka, hogy a régió vezető villanyautós márkája legyen. Geometry C A Geometry C a márka második típusa, hazájában 2019 óta gyártják, alapjait a Geely Emgrand GS adta.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 A 4,43 méter hosszú autó tengelytávja 2,7 méter, szélessége 1,83, magassága 1,56 méter. Az autót Kínában egy 53, illetve egy 70 kWh-s akkuváltozattal árulják, amelyek celláit a CATL szállítja. A két akkumérethez 356 illetve 476 kilométeres WLTP hatótávot ígér a gyártó. Az autó egy 150 kW-os, azaz 200 lóerős villanymotorral rendelkezik. A Geometry C négy év, illetve 150 ezer kilométeres garanciával kerül forgalomba, de az elektromos hajtásra 8 év és 180 ezer kilométer jár. Magyarországon jövő áprilisban, a modell következő frissítése után indul a forgalmazás, és 4-6 hónapos szállítási határidőt ígérnek. Pontos árat majd ehhez a dátumhoz közelebb tudunk mondani, de 15-20 millió forint közé jósolja a forgalmazó a típust. 2024-ben már 1000 feletti darabszámot szeretnének itthon eladni belőle. A Grand Automotive, a Geely régiós partnere országos értékesítési és szervizhálózatot készül kiépíteni Magyarországon. A vállalat tavaly több, mint hatezer autót – elsősorban Nissan-t – értékesített ebben a három országban Ismeretlen ismerős A Geely név talán még nem sokaknak ismerős idehaza, de arról már valószínűleg többen hallottak, hogy 2010 óta a kínai vállalat a Volvo személyautós üzletágának tulajdonosa. Idő közben külön márkaként útnak indították a Polestart is, amely korábban a Volvo része volt, és már mi is többször írtunk legújabb Zeekr prémium elektromos márkájukról, amely, ha minden igaz, a világ első 1000 kilométeres hatótávú villanyautóját kezdi majd el gyártani jövőre. De a Geely több ennél a három prémium márkánál. A vállalat 2021-ben a hetedik legnagyobb autógyártó volt hazájában, globálisan pedig 2,2, millió járművet adtak el. A kínai milliárdos Li Shufu tulajdonában lévő Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd (ZGH) több cégcsoport anyacége is. Ide tartozik természetesen a Geely márka, amely a ’80-as években Daihatsu típusok gyártásával kezdte az ipart, és a hazánkban most debütáló a Geometry, amely Geely alapú villanyautókat gyárt. A Lynk & Co egy közös svéd projekt a Volvóval, de a Geely-é az olasz Benelli motorkerékpár gyártó, a kínai Farizon kisteherautó márka, a Jidu villanyautós vegyesvállalat, a maláj Proton, a pickup gyártó Radar és a kínai Maple és Zhioudi autók is. LEVC TX az új elektromos londoni taxi. Talán kevesen tudják, de a svéd autóiparon kívül a britbe is alaposan bevásárolta magát a kínai holding, övék ugyanis az LEVC, amely a híres londoni taxikat gyártja, immár új, elektromos változatban, és 51%-ban hozzájuk tartozik a Lotus, valamint közel 8%-ban az Aston Martin is. A Geely-nek 50%-os részesedése van a Smartban . ZEEKR 001 Növekvő villanyautós óriás A Geely az idei év első kilenc hónapja után a negyedik volt a kínai konnektoros autók piacán, 5,6%-os piaci részesedéssel – ha a cégcsoportokat nézzük – a Tesla és GAC közé ékelődve. A világpiac tekintetében is ötödikek voltak, mégpedig 389.996 eladott autóval, a BYD a Tesla, a Volkswagen Csoport és a SAIC mögött. Ezekben a számokban természetesen benne vannak plug-in eladásaik is. Volvo C40 Recharge A cégcsoport egyébként 234 ezer villanyautóval szeptember végén a világ a hatodik legnagyobb tisztán elektromos gyártója volt a 2022-es eladási listán, 13 ezer darabbal lemaradva az ötödik Hyundai-Kia mögött. Polestar 3 A ZGH csoportnak 2021-ben 55,86 milliárd dolláros forgalma volt és 229. a Fortune magazin céglistáján, amely a világ 500 legnagyobb vállalatát rangsorolja. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!