A múlt héten tartotta meg az évente megrendezésre kerülő Kenshiki eseményét a Toyota Motor Europe Brüsszelben, ahol több olyan autómodellről is lerántották a leplet, amelyet eddig még nem láthattunk a kontinensünkön. Bemutatkozott többet között a Toyota bZ Compact SUV és a C-HR prologue tanulmány, de a Lexus is hozott újdonságot, mégpedig a gyönyörű Electrified Sport koncepciót. Azt természetesen a Lexus vezetősége sem felejtette el hangsúlyozni, hogy bár úgy vélik, végső soron valóban a tisztán elektromos hajtás kerekedik felül, a töltőinfrastruktúra hiányosságai miatt továbbra is a vegyes hajtáslánc-portfóliót részesítik előnyben. Jelenleg egyébként a japán prémium márka európai eladásainak több mint 90%-át hibridek adják, így nem meglepő, hogy nem szeretnének gyorsan villanyautókra váltani.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 Mindazonáltal arra már egészen határozott elképzelés van, hogy hogyan ötvözzék a jövőben az emissziómentes hajtást és a teljesítményt – ezt vetíti előre az Electrified Sport, amely akár két másodperc alatt is eléri majd a 100 km/h-s tempót álló rajtból. Habár a sportautóról több infót egyelőre nem árult el a Lexus, az autóiban használt néhány technológiáról ejtett pár szót. Az RZ 450e elektromos divatterepjáróval érkezik a One Motion Grip vezetékes kormányzási rendszer, amely nélkülözi a mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között, átalakítva a vezetési élményt, és könnyebbé, pontosabbá téve a manőverezést. A DIRECT4 a Lexus exkluzív technológiája, amely egyensúlyba hozza az első és a hátsó tengelyre leadott nyomatékot, optimális tapadást biztosítva minden vezetési körülmény között, valamint javítva a kanyarodást és járműtartást. A vállalat azt is elárulta, hogy a folyamatban lévő projektek között szerepel a kézi váltás integrálása a villanyautókba. Ez ugyanúgy kuplungpedállal és kézi váltókarral történne, mint a hagyományos autókban, de a szoftveres alap lehetővé tenné a rendszer programozását. Jelenleg egy UX300e SUV-vel tesztelik ezt a megoldást. Megérkezett a Lexus igazi villanyautója 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!