PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elkészült a 300 ezredik NIO – nem egészen öt év kellett hozzá.

A kínai prémium márka eladásai egyre gyorsulnak.

Bővülő kínálat

Az autógyártó 2018 májusában kezdte meg a sorozatgyártást, 200 ezredik autójuk pedig idén április 26-án készült el. Ehhez képest

alig hét hónap kellett az újabb 100 ezer példány legyártáshoz, amivel 300 ezerre nőtt a gyártási darabszám.

A vállalat november végéig 273 ezer autót szállított ki, így még közel 30 ezres raktárkészletet tudnak értékesíteni. A NIO jelenleg hat típust forgalmaz Kínában, de a kínálat hamarosan két újdonsággal bővül majd, amit december 24-én a következő NIO-napon be is jelentenek majd.

Az autógyártó 395 kereskedéssel, 1263 akkucsere állomással, és 12.785 töltőoszloppal rendelkezik világszerte – persze ezek döntő többsége egyelőre Kínában található. Európában év végéig 18 akkucsere állomás léphet működésbe, jövő év végéig pedig számuk 120-ra nő – ezek itt, Magyarországon kerülnek összeszerelésre.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

Az autógyártó azzal is elbüszkélkedett, hogy a hazai piacán a prémium villanyautós szegmensben 77,6%-os részesedést ért el novemberben. Persze ehhez az is kellett, tesszük mi hozzá, hogy a kínai autógyártók szövetségének 300 ezer jüanos prémium-árhatárához képest ők 400 ezernél húzzák meg a prémium kategória alsó küszöbét a táblázatukban, így 9.167 eladott darab is elég volt a jó eredmény felmutatásához.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.