Elkészült a 300 ezredik NIO – nem egészen öt év kellett hozzá. A kínai prémium márka eladásai egyre gyorsulnak. Bővülő kínálat Az autógyártó 2018 májusában kezdte meg a sorozatgyártást, 200 ezredik autójuk pedig idén április 26-án készült el. Ehhez képest alig hét hónap kellett az újabb 100 ezer példány legyártáshoz, amivel 300 ezerre nőtt a gyártási darabszám. A vállalat november végéig 273 ezer autót szállított ki, így még közel 30 ezres raktárkészletet tudnak értékesíteni. A NIO jelenleg hat típust forgalmaz Kínában, de a kínálat hamarosan két újdonsággal bővül majd, amit december 24-én a következő NIO-napon be is jelentenek majd. Az autógyártó 395 kereskedéssel, 1263 akkucsere állomással, és 12.785 töltőoszloppal rendelkezik világszerte – persze ezek döntő többsége egyelőre Kínában található. Európában év végéig 18 akkucsere állomás léphet működésbe, jövő év végéig pedig számuk 120-ra nő – ezek itt, Magyarországon kerülnek összeszerelésre. Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását Az autógyártó azzal is elbüszkélkedett, hogy a hazai piacán a prémium villanyautós szegmensben 77,6%-os részesedést ért el novemberben. Persze ehhez az is kellett, tesszük mi hozzá, hogy a kínai autógyártók szövetségének 300 ezer jüanos prémium-árhatárához képest ők 400 ezernél húzzák meg a prémium kategória alsó küszöbét a táblázatukban, így 9.167 eladott darab is elég volt a jó eredmény felmutatásához. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!