A Stellantis leállítja az Illinois államban lévő Belvidere városában található Jeep üzemet, amely a Cherokee SUV-t gyártja. Ebből a típusból egyelőre nincs elektromos változat, úgyhogy jogosan merül fel a kérdés, miért foglalkozunk ezzel. Nos azért, mert a hivatalos indoklás szerint a villanyautók tehetnek minderről. Drága átállás A Stellantis, amely többek között a Chrysler és a Jeep anyavállalata is, februárban felfüggeszti a Cherokee gyár működését – egyelőre határozatlan időre, de egyesek szerint véglegesen – írja a Reuters.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 Azon túl, hogy bizonytalanná válik egy ismert típus további sorsa, és veszélybe kerül 1350 ember munkahelye, a hír még azért érdekes, mert a hivatalos indoklás szerint az iparágat komolyan megviselte a COVID-19 és a globális félvezetőhiány is, de a legfontosabb tényező az elektrifikáció növekvő költsége. Hogy ezt a vállalat úgy általában értette, vagy esetleg specifikusan ebből a típusból nem érné meg tisztán elektromosat faragni, azt nem tudni, de mindenképp furcsa indoklás, hogy az elektrifikáció költségei miatt bezárnak egy benzines autót gyártó üzemet. A magyarázatot némileg árnyalja, hogy a helyi szakszervezet szerint, a cég belső dokumentumai arról árulkodnak, hogy a bezárás mögött valójában az áll, hogy Mexikóba költöztetik a gyártást. Szerintük a Stellantis arra készül, hogy végleg bezárja a gyárat. A döntés egy másik oka viszont valószínűleg abban keresendő, hogy a típus eladásai az utóbbi években igencsak visszaestek. A CarSalesBase adatai szerint a Cherokee amerikai eladásai 2018-ban tetőztek közel 240 ezer darabbal, ám ez a szám tavaly 90 ezer alá csökkent. Az idei első háromnegyed évben mindössze 30.852 fogyott a típusból a tavalyi 79 ezerhez képest. Kiakadt a Stellantis vezére Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!