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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nagy döntést fontolgat a Škoda

üzlet
2022. 12. 12 - Biró Balázs - 0

Kína a világ legnagyobb autópiaca, ezért a legtöbb márka terveiben fontos szerepet szánnak az ottani jelenlétnek. A Volkswagen Csoport számos márkája is jelen van az ázsiai országban, de lehet, most a Škoda visszavonulót fúj.

Inkább Indiára koncentrálnak.

Nem sikerült az áttörés

Ahhoz, hogy egy márkának megérje jelen lenni egy piacon, el kell érni egy bizonyos méretet, éves eladási darabszámot, különben nem rentábilis a vállalkozás. Ez még akkor is így van, ha a cseh gyártó autóit valószínűleg gond nélkül tudják a német testvér szervizeiben fogadni, így nem feltétlenül szükséges önálló hálózat kiépítése.

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

A Škoda azonban mostanáig mindössze 0,6%-os piaci részesedést tudott megszerezni Kínában, ezért a vállalat igazgatója, Klaus Zellmer, most azt vizsgálja, hogyan tovább, minek lenne értelme – árulta el a vezető az Automboilwoche kérdésére.

Az egyik opció, hogy teljesen kivonulnak az országból. Egy alternatív lehetőség, hogy leállítják a helyi gyártást, amely jelenleg az anyavállalat ottani gyárában folyik, és csak importálják majd az autókat. A döntés még 2023-ban meg fog születni.

Változó piacok

A vállalat valószínűleg inkább Indiára fog koncentrálni, mivel ezért az országért a konszernen belül a csehek felelnek. Az idei év első 11 hónapjában 48.933 autót adtak el az országban, ami kétszer annyi, mint egy évvel korábban. Indiában rekordokat döntenek az autóeladások, idén november végéig 3,53 millió személyautó talált gazdára.

A márka vezetője egyébként arról is beszélt, hogy az orosz piac jövője rendkívül bizonytalan. A cégcsoport teljesen leállította ott a gyártást és forgalmazást, és az idei pénzügyi eredményeiken komoly terhet jelent majd a Volkswagen Group Rus negatív eredménye. Több száz milliós mínusszal számolnak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.