Napok óta makacsul tartja magát a pletyka, hogy a Tesla csökkenti, a nemrég heti 20.000 autó fölé tornászott Giga Sanghaj termelését. Most az értesülés negyedik változata érkezett meg. Rekord után leállás? A Bloomberg korábbi értesülése szerint a Tesla decemberben 20%-kal foghatja vissza a kínai gyárának termelését. Az okokról nincs konkrét információjuk, nem tudni újabb fejlesztésekről, COVID lezárásokról, vagy szállítási nehézségekről, ezért a hírportál a kereslet csökkenését sejteti. Hasonló információkkal szolgált a Reuters is, ahogy erről mi is beszámoltunk a múlt héten, de a Tesla szerint nem helytállóak a hírügynökség értesülései. Egyes elemzők nehezményezték, hogy a Tesla nem ment bele részletekbe és nem osztotta meg, hogy az információk pontosan mely része nem igaz. Visszavesz a termelésből a Tesla? Twitteren eközben olyan információk jelentek meg, amelyek arról szóltak, hogy a két, napi 11,5 órás műszakot kétszer 9,5 órára rövidítik a Model Y gyártósorán, és november 28. – december 2. között termelési szünetet is tartottak. Model Y production work hours at Tesla's Shanghai plant were reduced from 11.5 hours to 9.5 hours per day, and a break was taken from 11.28 to 12.2. — Yan Chang (@cyfoxcat) December 1, 2022 De úgy látszik ez a változat sem volt helyes, vagy teljes, most ugyanis újabb verzió látott napvilágot. A Reuters legfrissebb híre szerint december utolsó hetében, január elsejéig teljesen áll majd a termelés, és három hét alatt mindössze 20 ezer autó készülhet. Hogy mindenből mi igaz, az nagyjából egy hónapon belül kiderül. Jelenleg annyit tudni biztosan, hogy novemberben rekord mennyiségű, 88.654 autó készült a sanghaji gyárban, és a raktárkészletekkel együtt 100.291 darabot szállítottak le. 62.493 került kínai vásárlókhoz, 37.798 pedig exportra készült. A vállalat november végéig 397.843 autót adott el a helyi piacon, ami 59%-os növekedés 2021-hez képest. Idén eddig összesen 655 ezer autó készült a vállalat kínai gyárában, amely az augusztusi fejlesztések óta heti 20-21 ezer autó legyártására képes. A Piper Sandler elemzői szerint 2008 óta most fordult elő először, hogy két egymást követő hónapban, októberben és novemberben is csökkentek a kínai autóeladások az előző hónaphoz képest, így egyre valószínűbb, hogy a kínai gazdaság lassulása rányomja a bélyegét az újautó eladásokra. Kérdés, hogy ezt az egyes piaci szereplők, a különböző árszegmensekben mennyire érzik majd meg. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!