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
auto
2024. 04. 20. szombat

Nem jön össze az idei terv a Volkswagennek

üzlet

A Volkswagen Csoport továbbra is az ellátási lánc zavarai okozta gyártási problémákkal küzd. Ezek eredménye az lesz, hogy, bár a cég már korábban visszavágta 2022-es eladási terveit, a német kereskedések együttesen ennek is kevesebb mint a 80 százalékát érhetik el.

És bár ettől még az autógyártó vastagon nyereséges lehet, a kereskedéseknek komoly érvágást jelent, hogy nem érték el a kitűzött célt.

Bonus-malus

Az Automobilwoche német szaklap kimondottan jó kapcsolatokat ápol a wolfsburgi vállalattal – rendszeresen, szinte hetente nyilatkoznak nekik a cég legfelsőbb vezetői, a múltkoriban pedig egyedüliként megnézhették a következő ID. 3 első prototípusait. Így aztán amikor ők azt írják, hogy a birtokukban vannak a cég belső értékesítési számai, hozzájutottak belső körlevelekhez, illetve forrásaikat megkérdezve megerősítettek egy hírt, akkor elég jó eséllyel elhisszük nekik.

Most azt írják, hogy a cég kereskedői forronganak, ugyanis úgy érzik a vállalat rajtuk akar milliókat spórolni, miközben nem saját, hanem az autógyártó hibájából nem tudják elérni a a kitűzött eladási számaikat. A szerződések értelmében a partnereknek minimum az eladási terv 82%-át kell hozniuk ahhoz, hogy 0,1% bónuszra legyenek jogosultak, de aki 100-109,9 százalék közötti eredményt produkál, az akár 2,5 százalék jutalmat is kaphat. Ezek egy kereskedés éves forgalmával számolva elég nagy számok tudnak lenni, és a legtöbb partner általában 1,4-1,5% közötti jutalommal tervez.

Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról

Csakhogy idén az autógyártó nem tud annyi autót szállítani, amennyire igény lenne, emiatt egyszer pedig már 12,5 százalékkal csökkentették is az éves célszámokat. Ám a helyzet azóta tovább romlott, és a kereskedők összessége jelenleg még ezután is csak 79%-nál tart, és sok javulást ebben a következő pár munkanap során már nem várnak. Ez pedig azt jelenti, hogy nem kapnak bónuszt.

A kereskedők szövetsége fel is vette a kapcsolatot az autógyártóval, arra kérve őket, hogy valós gyártási kapacitásaikhoz igazítsák az eladási terveket. Csakhogy a lap szerint a Volkswagen erre nem hajlandó, állítólag megvizsgálták a felvetést, de nem tartották azt indokoltnak – erről körlevélben tájékoztatták az érintetteket.

A kereskedők szerint a korábbi 15%-os haszonkulcsuk már így is 12-13% közé esett vissza és ez most további csökkenést jelent. Emiatt a lakossági ügyfelek értékesítési számai sok helyen már veszteséget is mutatnak, a kereskedések pedig fel vannak háborodva.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.