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 Kanadában nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, így a téma kiemelt politikai figyelmet kap. A kormány nemrég tette közzé éghajlati törekvéseinek elérését célzó terveinek első részleteit, mely az elektrifikáció felgyorsítására ösztönöz, de ezúttal nem csak a kereslet, hanem a kínálat oldaláról is: 2035-re minden új, az országban értékesített autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. Bár a terv ambiciózusnak tűnhet, a felmérések szerint Kanada akár már a következő 12 évben elérheti ezt a mérföldkövet. 2013-as Tesla model S Kanadában. A Teslák a kezdetektől népszerűek az országban. | forrás: Green Car Reports Annak ellenére, hogy a szinte már veteránnak számító Tesla évek óta dominánsan jelen van Kanada útjain, az ország elektromos autó ágazata még mindig kezdeti stádiumban van. 2021-ben a Kanadában eladott új autóknak mindössze 5,6%-a volt tisztán elektromos. Összehasonlításképpen ugyanebben az évben, az Egyesült Királyságban ez az arány 9%, az EU-ban 11,7%, Kínában pedig 16% volt.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 Amint azt a The Toronto Star jelentése is megállapítja, a kormányzati intézkedések és az elektromos járművekre vonatkozó politikai hozzáállás Kanada tartományaiban is jelentős hatással voltak az elektromos autók értékesítésére. 2022 harmadik negyedévében Brit Kolumbiában például minden ötödik eladott új autó elektromos volt. Az eltérő mértékű támogatások hatására azonban a terjedés nem egyenletes így például Ontarioban ez csak minden 13. autóra volt igaz. Emiatt a kanadai szövetségi kormány a tartományok közötti kiegyenlítődés érdekében bejelentette a nulla kibocsátású járművek eladási céljainak elérését célzó legújabb rendeletjavaslatait. Az új kanadai politika megköveteli az autógyártóktól, hogy növeljék az országban eladásra kínált elektromos járművek arányát. Ennek oka, hogy bár az elektromos járművek elterjedésének előmozdítását célzó intézkedések nem jelentenek problémát a kereslet ösztönzésében, a kínálat kérdését nem kezelik. Egy olyan szövetségi politika, amely arra ösztönzi az autógyártókat, hogy növeljék az elektromos járművek kínálatát, lehetővé tenné, hogy az országban több vásárló döntsön az elektromos járművek mellett. Egy ilyen stratégiát valószínűleg a fogyasztók is nagyra értékelnének. A Clean Energy Canada és az Abacus Data által végzett felmérés szerint a kanadaiak 59%-a már most is úgy véli, hogy az elektromos autók fenntartása minden költséget figyelembe véve kevesebbe fog kerülni, mint a belső égésű motorral hajtott autóké. Ezt a meggyőződést támasztják alá azok a tanulmányok is, amelyek kimutatták, hogy az EV-k a hagyományos üzemű társaikhoz képest több ezer dollárt takaríthatnak meg tulajdonosaiknak, vagy üzembentartóiknak a jármű élettartama alatt. Sajtóközleményében a kanadai kormány számos olyan beruházást is bejelentett, amelyek megkönnyítik az elektromos autók használatát. Ennek értelmében: 50.000 új elektromos töltőt telepítenek országszerte, így 2027-re Kanadában közel 85.000 szövetségi finanszírozású töltőállomás jön létre. Ez kiegészíti a tartományi kormányok és a magánszektor által támogatott töltőállomásokat. Megújítják azt a programot, amely a magánszemélyeknek 5000 kanadai dollárig, a vállalkozásoknak pedig 10.000 kanadai dollárig nyújt támogatást bármilyen ZEV (Zero Emission Vehicle) vásárlásához vagy lízingjéhez, amivel eddig több mint 180.000 magánszemély és vállalkozás élt. Történelmi jelentőségű beruházással erősítik a helyi elektromos járművek gyártását is annak érdekében, hogy a kereskedők nagyobb arányban vásároljanak és értékesítsenek kanadai autógyártók által készített ZEV-ket. Omar Alghabra közlekedési miniszter az alábbi gondolatokat osztotta meg a szabályozással kapcsolatban. A kanadaiak segítése a zéró kibocsátású járművekre való átállásban kulcsfontosságú az éghajlati céljaink eléréséhez: ez tisztán tartja a levegőt, és segít az embereknek pénzt megtakarítani, miközben Kanadát vezető szerephez juttatja a tisztább járművek gyártásában. A bejelentés a tiszta közúti közlekedésre vonatkozó kanadai cselekvési terv egyik legfontosabb eredménye. Ezek a rendeletek segítenek biztosítani, hogy Kanada teljesíteni tudja ambiciózus ZEV értékesítési céljait, csökkenteni tudja a szennyezést az utakon, és 2050-re elérje a nettó nulla kibocsátást. – mondta Alghabra. Szűkülő piacokon is erős évet zárnak globálisan az EV-k Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!