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 Mikor 2021 végén egyértelművé vált, hogy 2022-ben nem lesz állami támogatás villanyautókra, és az is látszott, hogy 2021 decemberében már 2022 év végi átadásra vettek csak fel rendeléseket, akkor már sejtettük, hogy nem lesz könnyű évünk. Az emelkedő árak miatt sokan a hazai elektromobilitás végét prognosztizálták, pedig akkor a szomszédunkban kirobbanó háborúról még sejtéseink sem voltak. Pedig komoly hatással volt ez mind az alkatrészellátásra, mind pedig az energiaárakra. És ha ennyi nem lenne önmagában is elég: a megújuló otthoni energiatermelésben gondolkodó, illetve abba az elmúlt években belevágó családok is csak kapkodhatták a fejüket a szinte napról-napra változó szabályok láttán. Visszapillantó: 2022. villanyautós szemmel A Villanyautósok.hu olvasottsága 2022-ben Az év tavaly is rendkívül erős januárral indult, ahogy az minden évben lenni szokott, még az 400 ezres havi olvasószám határt is sikerült áttörnünk. A következő hónapok adatai szinte pontosan követték az előző év mintázatát, majd a nyári uborkaszezon helyett újabb rekordokat hozó június és július következett. A váratlan fordulat szeptemberben ért minket, amikor mindenki a sokszorosára növő villany- és gázszámlákkal volt elfoglalva. Októberben azonban „helyreállt a rend”, és több mint félmillió olvasónak nyújtottunk remélhetőleg hasznos információkat. Köszönjük mind a félmillió olvasónknak Évek óta előszeretettel foglalkozunk energetikai témákkal is, hiszen a villanyautók tiszta árammal való biztonságos ellátása kulcsfontosságú dolog. A helyben megtermelt zöld energia nem csak a háztartásokat, de az egyes országokat és gazdasági régiókat is függetleníteni tudja az energiahordozók árától. Sajnos egy háború kellett a szomszédunkban ahhoz, hogy erre szélesebb körben is rádöbbenjünk. Nyilván, ez a felismerés és a napelemes otthoni energiatermelés körüli bizonytalanságok is hozzájárultak ahhoz, hogy az energia rovatunk cikkei minden korábbinál népszerűbbek volt 2022-ben. A 2022-es évet végül 28 százalékos olvasószám és 12 százalék oldalletöltésszám növekedéssel zártuk, ami bár némileg elmarad a korábbi évek ütemétől, továbbra is az elektromobilitás és fenntartható energiatermelés iránti növekvő érdeklődést jelzi. Villanyóra podcast Még épp a Covid kitörése előtt, 2019 októberében indítottuk útjára a heti rendszerességű podcastunkat Villanyóra néven. Az eredetileg csak hangfájlként publikált beszélgetés tavaly már videóként is elérhető lett. 2022-ben egyetlen hetet sem hagytunk ki, így az év utolsó napján már a 158. adásnál jártunk. A hétről-hétre 6-10 ezer hallgatót elérő Villanyóra az egyik legmeghatározóbb autós podcasttá vált Magyarországon, és legnagyobb meglepetésünkre sok olyan hallgatónk is van, akiket csak ebben a formában érünk el. Heti hírlevél A Villanyórához hasonló olvasótáborral rendelkezik az aktuális híreket heti rendszerességgel összefoglaló hírlevelünk, ami szintén egyre népszerűbb azok körében, akik szeretnének ugyan képben maradni az elektromobilitás aktualitásaival, de nem érnek rá napi szinten minden anyagot elolvasni. Villanyautó Piac Az elszálló használtautó és energiaárak sokak számára meghozták a kedvet a váltáshoz. Egyre többen közülük már a Villanyautósok használtautó felületén hirdetik meg az autójukat. Egyre több olyan visszajelzés érkezik, hogy míg más felületekről semmi érdeklődés nincs a meghirdetett autó iránt, a Villanyautó Piacról komoly vevőjelöltektől jön megkeresés. Persze a nyári hajrához képest a használtautó piacon most kicsit kisebb a pörgés, de reméljük, hogy idén újra erőre kap a piac. Közösség->ELMOB A villanyautós közösség szempontjából az év legnagyobb híre, hogy megalakult a Magyar Elektromobilitás Egyesület, ami hamarosan teljesen át tudja venni a Villanyautósok Közösségének szerepét. Megalakult a Magyar Elektromobilitás Egyesület Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!