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 Az amerikai autógyártó jelenleg három, vagy ha úgy számoljuk négy tisztán elektromos modellel van jelen a piacon. Ezek közül az egyik eladásai egy év alatt 85 ezer százalékkal nőttek, úgyhogy a többi már csak hab a tortán, gondolhatnánk. De azért nézzünk kicsit a lenyűgöző százalékok mögé. Mary vezeti az ipart Joe Biden elnök többször megköszönte már a GM vezetőjének, Mary Barrának, hogy vezető szerepet tölt be az autógyártók elektromos átalakulásában, úgyhogy kiemelet figyelem övezi a gyártó villanyautós eladási adatait. A GM friss amerikai eladásai e tekintetben ha nem is teljesen, de szinte globális számoknak tekinthetőek, mivel az Egyesült Államokon kívül csak kevés piacon, leginkább Kanadában forgalmaznak elektromos modelleket. 2022 Chevrolet Bolt EUV A gyártó legnagyobb darabszámban fogyó elektromos modellje a Chevrolet Bolt EV, illetve annak crossoveresített EUV változata. Az alap típus 2016 végén jelet meg és évente nagyjából 20 ezer darabban fogyott, ami a két-hárommilliós GM portfólióban csak egy kis szeletkének számított. A típust az ismert visszahívás után a gyártás leállítása is sújtotta, mivel minden elérhető akkupakk a csereprogramba kellett, amelynek keretében az összes valaha legyártott példány akkuját lecserélték, így nem maradt elérhető pakk az új autóknak. 2022 nyarán azonban az elrendelt, 15 százalékos árcsökkentés után új lendületet vettek a testvérmodellek eladásai, és a nehéz év végére rekord, 38.120 került leszállításra belőlük, ami 53,5 százalékos növekedés 2021-hez képest. A Bolt azonban valószínűleg újabb rekordok beállítására készül, ugyanis idén már, hosszú idő után először, újra jogosultak vásárlói a 7500 dolláros állami támogatásra. A gyártó gyorsan ki is használta a lehetőséget egy kis áremelésre – de azért nem kell nagyon nagy összegre gondolni, hiszen mindössze 3 százalékkal, 900 dollárral nőtt a típus ára. Ennek ellenére a támogatásnak hála 19.990 dollártól indul most a típus – a kevesebb mint nettó nyolcmillió forint pedig még nálunk is piacot robbantana a 400 kilométer fletti hatótávval. De nemcsak régi, új elektromos modellek is szerepelnek az idei eladási listán. Cadillac LYRIQ A Cadillac LYRIQ a nagy elektromos SUV-k versenyébe nevezett be, nettó 63 ezer dolláros indulóárával. A modell gyártását ugyan csupán májusban kezdték el, de az első példányok már az első félévben eljutottak a vásárlókhoz, és 2022-ben végül összesen 122 darabot szállítottak ki az autóból. Hummer EV és pickup Hasonlóan friss modellnek számít a Bolt ellentétének is tekinthető hatalmas GMC Hummer EV. A típust már 2021 negyedik negyedévében gyártani kezdték meg, de akkor év végéig mindössze egyetlen darabot szállítottak le belőle. 2022-ben viszont már egész évben gyártották a GM Ultium akkumulátoraira épülő modellt, amely az új platform első autója. Tavaly összesen 854 darabot szállítottak le belőle, ami a gyár sajtóanyaga szerint 85.300 százalékos növekedés a 2021-es egyetlen legyártott darabhoz képest. A viccet félretéve: a Hummer számai jól mutatják mért kell óvatosan kezelni az olyan híreket, melyek az eladási adatok változását százalékban adják meg, illetve a piaci részesedés százalékos növekedését vagy csökkenését hangsúlyozzák. Nem mindegy ugyanis, hogy 10 helyett készült 20 autó, vagy 100 ezer helyett 200 ezer. A General Motors összesen 39.096 tisztán elektromos autó értékesített az Egyesült Államokban 2022-ben, ami 58 százalékos növekedést jelent. Ezzel a darabszámmal a cég eladásainak 1,7 százalékát tette ki ez a szegmens. A GM tavaly 2,274 millió, azaz 2,5 százalékkal több autót adott el a hazai piacon, mint egy évvel korábban, és az év végén 410.682 autójuk volt raktárkészleten, ami 78 napnyi termelésnek felel meg. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!