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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

SUV testvéreinél is erősebb lesz a Volkswagen kisbuszának sportos változata

elektromos autó

Még az év vége előtt megkezdődhet a VW Commercial Vehicles által már korábban bejelentett ID.Buzz GTX, vagyis az ID. Buzz retro elektromos kisbusz erősebb változatának értékesítése – számolt be róla több hírportál is a vállalat R&D főnöke, Kai Gruenitz által megosztott információk alapján.

Megérkezett a Volkswagen ID.Buzz

Az MEB padlólemezes kisbusz új típusának technikai adatai némileg eltérnek majd az előző GTX modellektől: összkerekes, 250 kW teljesítményű hajtáslánccal érkezik, ami 335 lóerőnek felel meg, azaz az ID. Buzz GTX mintegy 40 lóerővel erősebb lesz az ID.4 GTX és ID.5 GTX modelleknél. Ez azt is jelenti egyben, hogy a kisbusz teljesítménycentrikus verziója a teljes ID. család legerősebb tagja lesz, leszámítva persze a versenysporthoz fejlesztett, vásárlók számára nem elérhető ID.R versenyautót.

Az összkerekes GTX változat mellett egyébként egy másik AWD Buzz is várható GTX jelzés nélkül. Erről nem árult el részleteket Gruenitz, de valószínűsíthető, hogy ennek a teljesítménye megegyezik majd az ID.4 GTX és ID.5 GTX teljesítményével.

A sportos Buzz nyomatékáról nem tett említést a fejlesztési igazgató, de az említett két elektromos SUV-ban 460 Nm szabadul fel gyorsításkor. Ami a felszereltséget illeti, a GTX változat saját egyedi utasteret, különleges színeket, és néhány „további egyedi tulajdonságot” is kapni fog.

Gruenitz elárulta, hogy 2023 nyarán az ID. Buzz egy hosszú tengelytávú változata is elérhetővé válik Európában, amely 25 cm-rel lesz hosszabb az alapmodellnél, és három üléssorban hét ülőhelyet kínál majd forgatható és kivehető ülésekkel. Kiderült továbbá, hogy a Volkswagennél egy lakókocsi változat kidolgozásán is dolgoznak jelenleg, de az ID. Buzz California valószínűleg csak 2025 után mehet gyártásba.

Platós változat is lesz a VW ID.Buzz kisbuszból?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.