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
auto
2024. 04. 26. péntek

Rá kell kapcsolnia a Volkswagennek, hogy teljesüljenek a villanyautós célok

üzlet

A Volkswagen Csoport is közzétette 2022-es számait, és a jó hír az, hogy több mint a negyedével nőttek az elektromos eladásaik.

A következő évekre még ambiciózusabb célokat tűztek ki.

2022 sem volt egyszerű

Mostanra már talán nem kell sorolnunk az okokat, minden autógyártó ugyanazokkal a tényezőkkel magyarázza, hogy globális eladásai stagnáltak, vagy csökkentek. Pandémia, háború, chiphiány – tetszőleges sorrendben.

A Volkswagen Csoport is ebbe a körbe tartozik, eladásai 7 százalékkal csökkentek 2022-ben, azonban villanyautók aránya a teljes mennyiségből 5,1-ről 6,9 százalékra nőtt, és átlépte a félmillió darabot. Idén 11, 2025-re pedig 20 százalék a célérték. 2030-ban már minden második autójuk tisztán elektromos lesz.

Regionálisan sem volt sokkal jobb a helyzet, és külön ki kell emelnünk saját régiónkat, ahol a cégcsoport eladásai a harmadával estek vissza, a vállalat szerint az Ukrajnában folyó háború miatt.

Az elektromos autók kapcsán a cég megjegyezte, hogy Európában 352.000 villanyautót szállítottak le, ami 13,4 százalékos növekedés. A cég szerint 310 ezer elektromos autóra van megrendelésük, amelyek kiszállítása még várat magára. Számításaik szerint csoport szinten továbbra is ők vezetik az európai villanyautó eladásokat.

Ha az egyes márkák elektromos eladásait nézzük, az igazi mennyiséget szállító Volkswagen 23 százalékkal növelte eladásait, az Audi pedig 44 százalékkal ért el jobb eredményt, mint egy évvel korábban.

A cseh leányvállalat növekedése 10 százalék alatt maradt, a Porsche számai pedig majdnem 16 százalékkal estek vissza. A Seat (Cupra) és VW haszongépjármű márkánál szédületes, 100 százalék feletti növekedést láthatunk, de itt nagyon alacsony volt a bázis, így ezek igazán nagy mennyiséget még így sem tesznek ki.

A típusok között első helyen idén is az ID. 4/ID. 5 szerepel, mégpedig erős, 61 százalékos növekedéssel. Persze itt azért pici csalás is van, hiszen tavaly még csak az ID. 4 szerepelt az adatokban, most pedig már két modell együtt érte el ezt az eredményt. Az ID.3 és az Audi e-tron eladásai megragadni látszanak a tavalyi szinten, egyedül az Enyaq tudott még egy szemmel látható 20 százalékos eredményt felmutatni, de ez is csak 50 ezres nagyságrendet jelent.

A Porsche Taycan család visszaeséséről már beszéltünk, de arról még nem, hogy három új modell is szerepel a listán. Az Audi Q4 e-tron 51 ezer példánnyal debütált, a csak Kínában kapható Volkswagen ID. 6-ból 37 ezer darab fogyott, ami nem számít átütő sikernek az ország hatalmas autópiacán. A Cupra Born 31 ezer darabbal tette fel a márkát a térképre.

A listára nem került fel, de az ID. Buzzból tavaly 6500 darabot szállítottak le.

A Mercedes legdrágább autói érdekelték a legtöbb új vásárlót

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.