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
auto
2024. 04. 16. kedd

Majd’ negyed évszázad óta először fordult elő, hogy amerikai autómárka szerezte meg az Egyesül Államokban a prémium szegmensében az első helyet.

A Tesla tavaly megverte a BMW-t.

Jelentős előny

Mielőtt megkezdődnek az ilyenkor szokásos hitviták a kommentelők között arról, hogy mi számít prémiumnak és mi nem, a legtöbb ország statisztikái ezt nem az alapján határozzák meg, hogy milyen hosszú a rendelhető extrák listája, milyen minőségűek a felhasznált anyagok, vagy, hogy jár-e komornyik az autóhoz, hanem egyszerűen a fogyasztói ár alapján kategorizálják az azonos méretű és funkciójú járműveket. Tehát egy kukásautó lehet 200 ezer dollár, attól még nem prémium, de a Tesla sem esik ki csak azért, mert a Mercedesen kisebb az illesztési hézag.

Az Automotive News Research & Data Center számításai szerint, míg 2021-ben nagyjából 23 ezer autó kellett volna a trónfosztáshoz, tavaly mintegy 158 ezer autóval többet adott el a Tesla az Egyesült Államokban, mint a BMW, és ezzel átvette az első helyet a prémium márkák versenyében. Az eredmény margójára megjegyeznénk, hogy míg minden autógyártó lejelenti a regionális adatait, a Tesla csak globális számokat közöl, ezért az ő adataik becsléseken alapulnak. Az amerikai autóipari szaklap 491 ezerre teszi a Tesla 2022-es eladásait az országban, de mi pontosabbnak érezzük a gyártó adatait évek óta rendkívül precízen megjósoló Troy számait, aki 515 ezret számolt – bár ez a sorrenden nem változtat.

Az egyik legfontosabb megállapítás a cikkben megszólaló J.D. Power autóipari elemzőcég részéről, hogy most már nem csak arról van szó, hogy a prémium szegmensben villanyautókat akarnak a vásárlók, hanem, hogy az a  cég lett az első, amelyik kizárólag ilyeneket gyárt. Ha valaki a szegmens első helyét akarja megszerezni, akkor most már a Teslát kell megvernie, mégpedig villanyautókkal - teszi hozzá Tyson Jominy, a kutatási terület alelnöke

Rekord eladásokat villantott a Tesla mindenhol

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.