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 Az Audi a napokban mutatta be az Activesphere tanulmányautót ami bepillantást enged azokba technológiákba és látványelemekbe, amelyekből a vállalat a következő évek autóit rakja majd össze. De nem csak ezzel készülnek a jövőre, lehet hogy lesz igazi luxusterepjárójuk is. Igazi 4×4 Az SUV-k kicsit túlhasználták a terepjáró fogalmát, főleg a magyar nyelvben, ahol ezeket az autókat gyakran hívjuk így. Pedig az SUV-k terepre legtöbbször nem, vagy csak nagyon korlátozottan valók, és elég hamar tönkre is mennének ha a pampákon keresztül hajtanánk őket. Igazi terepjárót is gyártanak persze, és van ezeknek egy különleges válfaja, a luxus terepjáró, amelyet általában a Land Rover, vagy a Mercedes-Benz készít, és bár drágák és jól felszereltek, tényleg lehet velük terepen közlekedni. Az Audi most azt fontolgatja, hogy erre a piacra lép be, mégpedig egy elektromos modellel. A brit Autocar beszélgetett Marc Lichtével, a márka tervezőjével, aki elárulta, hogy hamarosan megszülethet a döntés a vezetőségben, és zöld utat kaphat a 2027-es projekt. Az autó nem a Porschéval közös PPE platformra és nem is a Volkswagen által hamarosan csatasorba állítandó, a Ford Rangerből származó alvázra épülne. Hogy akkor pontosan mire, azt nem árulta el, de azt mondta, hogy a konszern egy másik szegletéből érkeznek az alapok. A Scout első modelljei valami hasonló dizájnnyelvet követnek majd. Forrás: Scout. Mivel a következő generációs SSP platform gyártása 2028-ra csúszott, a lap úgy gondolja csak a nemrég feltámasztott amerikai márka, a Scout lehet a donor, amelynek gyártásánál az ingolstadtiak bábáskodnak majd. A négykarikás márka jelenleg is az osztrák Magnával közösen dolgozik a Scout akkumulátorain és elektronikáján, és az a hír járja, hogy a sógorok kapják meg a gyártás feladatát is. Ha így lesz, akkor a Magna új amerikai gyárában évi 100 ezer Scout készülhet, és ezek mellett akár 50 ezer Audi 4×4 is elférne. A tervezésnél egyébként támaszkodnának a márka rally hagyományaira és tapasztalataira is. Miközben a Scout a Riviannal és a többi amerikai elektromos pickuppal kíván konkurálni, az Audi terepjárója a Land Rover Defender és a Mercedes-Benz G-osztály versenytársa lenne – írja az Autocar. Az autógyártó vezető tervezője azt is elárulta, hogy a kocsi nem fog hasonlítani egyik konkurensre sem, de már most nagyon konkrét elképzeléseik vannak. Mint mondta, a tervezők álma ez az új világ, mert az elektromos platformokon ki lehet dobni a korábbi hajtásláncok kötelmei által diktált irányelveket, és egy üres lapon a nulláról építhetnek új típusokat. A lap emlékeztet rá, hogy ezek természetesen rétegmodellek lesznek, mivel a Land Rover és a Mercedes is csak 40-60 ezer példányt ad el az ilyen típusokból évente, de az Audinál látják a piaci rést. Gombnyomásra növeszt platót az Audi új különlegessége 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!