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
auto

Igazi villanyterepjáróval készül az Audi

Az Audi a napokban mutatta be az Activesphere tanulmányautót ami bepillantást enged azokba  technológiákba és látványelemekbe, amelyekből a vállalat a következő évek autóit rakja majd össze.

De nem csak ezzel készülnek a jövőre, lehet hogy lesz igazi luxusterepjárójuk is.

Igazi 4×4

Az SUV-k kicsit túlhasználták a terepjáró fogalmát, főleg a magyar nyelvben, ahol ezeket az autókat gyakran hívjuk így. Pedig az SUV-k terepre legtöbbször nem, vagy csak nagyon korlátozottan valók, és elég hamar tönkre is mennének ha a pampákon keresztül hajtanánk őket.

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

Igazi terepjárót is gyártanak persze, és van ezeknek egy különleges válfaja, a luxus terepjáró, amelyet általában a Land Rover, vagy a Mercedes-Benz készít, és bár drágák és jól felszereltek, tényleg lehet velük terepen közlekedni. Az Audi most azt fontolgatja, hogy erre a piacra lép be, mégpedig egy elektromos modellel.

A brit Autocar beszélgetett Marc Lichtével, a márka tervezőjével, aki elárulta, hogy hamarosan megszülethet a döntés a vezetőségben, és zöld utat kaphat a 2027-es projekt. Az autó nem a Porschéval közös PPE platformra és nem is a Volkswagen által hamarosan csatasorba állítandó, a Ford Rangerből származó alvázra épülne. Hogy akkor pontosan mire, azt nem árulta el, de azt mondta, hogy a konszern egy másik szegletéből érkeznek az alapok.

A Scout első modelljei valami hasonló dizájnnyelvet követnek majd. Forrás: Scout.

Mivel a következő generációs SSP platform gyártása 2028-ra csúszott, a lap úgy gondolja csak a nemrég feltámasztott amerikai márka, a Scout lehet a donor, amelynek gyártásánál az ingolstadtiak bábáskodnak majd. A négykarikás márka jelenleg is az osztrák Magnával közösen dolgozik a Scout akkumulátorain és elektronikáján, és az a hír járja, hogy a sógorok kapják meg a gyártás feladatát is. Ha így lesz, akkor a Magna új amerikai gyárában évi 100 ezer Scout készülhet, és ezek mellett akár 50 ezer Audi 4×4 is elférne. A tervezésnél egyébként támaszkodnának a márka rally hagyományaira és tapasztalataira is.

Miközben a Scout a Riviannal és a többi amerikai elektromos pickuppal kíván konkurálni, az Audi terepjárója a Land Rover Defender és a Mercedes-Benz G-osztály versenytársa lenne – írja az Autocar. Az autógyártó vezető tervezője azt is elárulta, hogy a kocsi nem fog hasonlítani egyik konkurensre sem, de már most nagyon konkrét elképzeléseik vannak. Mint mondta, a tervezők álma ez az új világ, mert az elektromos platformokon ki lehet dobni a korábbi hajtásláncok kötelmei által diktált irányelveket, és egy üres lapon a nulláról építhetnek új típusokat.

A lap emlékeztet rá, hogy ezek természetesen rétegmodellek lesznek, mivel a Land Rover  és a Mercedes is csak 40-60 ezer példányt ad el az ilyen típusokból évente, de az Audinál látják a piaci rést.

Gombnyomásra növeszt platót az Audi új különlegessége

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.