Igazi villanyterepjáróval készül az Audi
Az Audi a napokban mutatta be az Activesphere tanulmányautót ami bepillantást enged azokba technológiákba és látványelemekbe, amelyekből a vállalat a következő évek autóit rakja majd össze.
De nem csak ezzel készülnek a jövőre, lehet hogy lesz igazi luxusterepjárójuk is.
Igazi 4×4
Az SUV-k kicsit túlhasználták a terepjáró fogalmát, főleg a magyar nyelvben, ahol ezeket az autókat gyakran hívjuk így. Pedig az SUV-k terepre legtöbbször nem, vagy csak nagyon korlátozottan valók, és elég hamar tönkre is mennének ha a pampákon keresztül hajtanánk őket.
Igazi terepjárót is gyártanak persze, és van ezeknek egy különleges válfaja, a luxus terepjáró, amelyet általában a Land Rover, vagy a Mercedes-Benz készít, és bár drágák és jól felszereltek, tényleg lehet velük terepen közlekedni. Az Audi most azt fontolgatja, hogy erre a piacra lép be, mégpedig egy elektromos modellel.
A brit Autocar beszélgetett Marc Lichtével, a márka tervezőjével, aki elárulta, hogy hamarosan megszülethet a döntés a vezetőségben, és zöld utat kaphat a 2027-es projekt. Az autó nem a Porschéval közös PPE platformra és nem is a Volkswagen által hamarosan csatasorba állítandó, a Ford Rangerből származó alvázra épülne. Hogy akkor pontosan mire, azt nem árulta el, de azt mondta, hogy a konszern egy másik szegletéből érkeznek az alapok.

Mivel a következő generációs SSP platform gyártása 2028-ra csúszott, a lap úgy gondolja csak a nemrég feltámasztott amerikai márka, a Scout lehet a donor, amelynek gyártásánál az ingolstadtiak bábáskodnak majd. A négykarikás márka jelenleg is az osztrák Magnával közösen dolgozik a Scout akkumulátorain és elektronikáján, és az a hír járja, hogy a sógorok kapják meg a gyártás feladatát is. Ha így lesz, akkor a Magna új amerikai gyárában évi 100 ezer Scout készülhet, és ezek mellett akár 50 ezer Audi 4×4 is elférne. A tervezésnél egyébként támaszkodnának a márka rally hagyományaira és tapasztalataira is.
Miközben a Scout a Riviannal és a többi amerikai elektromos pickuppal kíván konkurálni, az Audi terepjárója a Land Rover Defender és a Mercedes-Benz G-osztály versenytársa lenne – írja az Autocar. Az autógyártó vezető tervezője azt is elárulta, hogy a kocsi nem fog hasonlítani egyik konkurensre sem, de már most nagyon konkrét elképzeléseik vannak. Mint mondta, a tervezők álma ez az új világ, mert az elektromos platformokon ki lehet dobni a korábbi hajtásláncok kötelmei által diktált irányelveket, és egy üres lapon a nulláról építhetnek új típusokat.
A lap emlékeztet rá, hogy ezek természetesen rétegmodellek lesznek, mivel a Land Rover és a Mercedes is csak 40-60 ezer példányt ad el az ilyen típusokból évente, de az Audinál látják a piaci rést.