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
auto

Habár a kombi egy kifejezetten népszerűnek mondható autószegmens Európában, hosszú ideig egyetlen tisztán elektromos hajtású modellt sem találhattak a vásárlók az autógyártók kínálatában. A Porsche igyekezett részben betölteni az űrt a sportautójának átformálásával, de a Taycan Cross Turismo sosem tudott, és nem is akart a nép elektromos kombijaként szolgálni. Az első igazi, eredetileg is kombinak tervezett villanyautót a kínaiak hozták az MG márkán keresztül, noha hamarosan más, európai autógyártók is piacra dobják sajátjukat. Eközben viszont a kínaiak sem pihennek, és máris bejelentettek egy újdonságot számunkra.

Kínai hírportálok arról számoltak be, hogy idén nyáron megjelenik Európában a NIO ET5 modelljének kombi kialakítású változata, ezt pedig maga a társalapító és elnök, Qin Lihong jelentette be. A jármű prototípusát már többször is látni vélték tesztelés közben Kínában, de műszaki adatokra egyelőre nem derült fény. Mindazonáltal a cégvezető elmondta, hogy az autót kifejezetten az európai vásárlók igényei szerint fejlesztik.

NIO ET5 kombi. Forrás: CnEVPost

Az ET5 egyébként a NIO legolcsóbb autója és már Európában is kapható, a duplamotoros hajtáslánc maximális teljesítménye 360 kW 700 Nm forgatónyomatékkal, hatótávolsága pedig elérheti az 590 kilométert az európai WLTP szabványban mérve.

A márka tavaly ősszel azzal a hírrel sokkolta európai közönségét, hogy nem lehet majd megvásárolni járműveit, ám végül stratégiát váltott és azóta már a vételárakat is bejelentette. A NIO népszerűségéhez hozzájárul, hogy az autóit meg lehet vásárolni akkumulátor nélkül is, ebben az esetben az aksit bérelni kell, ami viszont hozzáférést biztosít a vállalat akkucserélő állomásaihoz, melyből Európában immár 11 darab működik. A NIO-modellek három akkukapacitással, 75/100/150 kWh-val választhatók.

Több akkuval és gyorsabb cserével jön a kínaiak akkucserélő állomása

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.