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
auto
2024. 04. 20. szombat

Habár a kombi egy kifejezetten népszerűnek mondható autószegmens Európában, hosszú ideig egyetlen tisztán elektromos hajtású modellt sem találhattak a vásárlók az autógyártók kínálatában. A Porsche igyekezett részben betölteni az űrt a sportautójának átformálásával, de a Taycan Cross Turismo sosem tudott, és nem is akart a nép elektromos kombijaként szolgálni. Az első igazi, eredetileg is kombinak tervezett villanyautót a kínaiak hozták az MG márkán keresztül, noha hamarosan más, európai autógyártók is piacra dobják sajátjukat. Eközben viszont a kínaiak sem pihennek, és máris bejelentettek egy újdonságot számunkra.

Kínai hírportálok arról számoltak be, hogy idén nyáron megjelenik Európában a NIO ET5 modelljének kombi kialakítású változata, ezt pedig maga a társalapító és elnök, Qin Lihong jelentette be. A jármű prototípusát már többször is látni vélték tesztelés közben Kínában, de műszaki adatokra egyelőre nem derült fény. Mindazonáltal a cégvezető elmondta, hogy az autót kifejezetten az európai vásárlók igényei szerint fejlesztik.

NIO ET5 kombi. Forrás: CnEVPost

Az ET5 egyébként a NIO legolcsóbb autója és már Európában is kapható, a duplamotoros hajtáslánc maximális teljesítménye 360 kW 700 Nm forgatónyomatékkal, hatótávolsága pedig elérheti az 590 kilométert az európai WLTP szabványban mérve.

A márka tavaly ősszel azzal a hírrel sokkolta európai közönségét, hogy nem lehet majd megvásárolni járműveit, ám végül stratégiát váltott és azóta már a vételárakat is bejelentette. A NIO népszerűségéhez hozzájárul, hogy az autóit meg lehet vásárolni akkumulátor nélkül is, ebben az esetben az aksit bérelni kell, ami viszont hozzáférést biztosít a vállalat akkucserélő állomásaihoz, melyből Európában immár 11 darab működik. A NIO-modellek három akkukapacitással, 75/100/150 kWh-val választhatók.

Több akkuval és gyorsabb cserével jön a kínaiak akkucserélő állomása

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.