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
auto

Több, mint 500 GWh akkumulátort ettek meg a villanyautók

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

A világ legnagyobb akkugyártói közötti most is csak ázsiai cégeket találunk – három koreai és egy japán cég mellett, a világ akkugyártásának kétharmadát hat kínai vállalat uralja.

72 százalékos volt a növekedésszámolt be róla az SNE Research koreai kutatóintézet.

Egyre ismerősebb nevek

A világ legnagyobb akkugyártója továbbra is a kínai CATL, amely 92 százalékkal közel 200 GWh-ra emelte termelését 2022-ben, és 33-ról 37 százalékra növelte piaci részesedését.

Az LG tartja a második helyét, bár súlya, hat százalékponttal 13,6 százalékra esett. Harmadik a BYD, amely hatalmas, 167 százalékos növekedésen van túl, jórészt azért, mert az autógyártó egy éve felhagyott a tisztán belsőégésű motoros típusok gyártásával, és már csak plug-in hibrideket és villanyautókat forgalmaz. Ezekhez pedig maga állítja elő az akkumulátorokat is.

f

Negyedik az egykori óriás Panasonic, mely épp most tervez amerikai gyárat építeni, illetve japánban meg kívánja kezdeni a 4680-as cellák gyártását is, de termelése tavaly alig emelkedett, ezzel pedig piaci részesedése 7,3 százalékra csökkent.

Az ötödik a Komáromban és Iváncsán is jelenlévő SK On, amely 61 százalékkal növelte eladásait és 5,4 százalékosra emelte piaci részesedését. A koreai vállalatot egy másik koreai, a Gödről is ismert Samsung SDI követte 68,5 százalékos növekedéssel és 4,7 százalékos részesedéssel.

A lista második felét itthon kevésbé ismert, kisebb szereplők foglalják el.

A kutatók szerint idén 50 százalékos növekedés mellett, 749 GWh-ra emelkedhet a világ akkutermelése.

Ki kivel?

A CATL több márkával is kapcsolatban áll, celláit megtaláljuk többek között a Tesla Model 3/Y kis akkus kiadásaiban, a GAC Aion Y-ban, de a világrekorder, 1000 kilométeres hatótávú ZEEKR 001-ben is. Az LG a kínai gyártású Tesla Model 3/Y Long Range és Performance változataihoz, a Volkswagen ID. 4-hez és a Ford Mustang Mach-e részére szállít akkumulátorokat.

ZEEKR 001

A BYD-ról már említettük, hogy magát látja el, de hírbe hozták már a Teslával is - bár ebből a frigyből autót még nem láttunk, még ha a vállalat egyik fejese kotyogott is a tervekről tavaly. A Panasonicot nem kellett hírbe hozni, mindenki tudja, hogy termelése jelenleg szinte kizárólag a Tesla amerikai gyártású Model 3/Y, valamint S/X típusaiba megy. Szinte kizárólag, mert ők gyártják a Toyota Bz4X celláit is.

Az SK On számos ismert típus, így a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Ford F-150 Lightning és a Volkswagen ID. sorozat beszállítója is. A Samsung SDI aksijat többek között az Audi e-tron, a BMW i4 és a BMW iX modelljeiben találhatjuk meg.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás