A világ legnagyobb akkugyártói közötti most is csak ázsiai cégeket találunk – három koreai és egy japán cég mellett, a világ akkugyártásának kétharmadát hat kínai vállalat uralja. 72 százalékos volt a növekedés – számolt be róla az SNE Research koreai kutatóintézet. Egyre ismerősebb nevek A világ legnagyobb akkugyártója továbbra is a kínai CATL, amely 92 százalékkal közel 200 GWh-ra emelte termelését 2022-ben, és 33-ról 37 százalékra növelte piaci részesedését.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 Az LG tartja a második helyét, bár súlya, hat százalékponttal 13,6 százalékra esett. Harmadik a BYD, amely hatalmas, 167 százalékos növekedésen van túl, jórészt azért, mert az autógyártó egy éve felhagyott a tisztán belsőégésű motoros típusok gyártásával, és már csak plug-in hibrideket és villanyautókat forgalmaz. Ezekhez pedig maga állítja elő az akkumulátorokat is. f Negyedik az egykori óriás Panasonic, mely épp most tervez amerikai gyárat építeni, illetve japánban meg kívánja kezdeni a 4680-as cellák gyártását is, de termelése tavaly alig emelkedett, ezzel pedig piaci részesedése 7,3 százalékra csökkent. Az ötödik a Komáromban és Iváncsán is jelenlévő SK On, amely 61 százalékkal növelte eladásait és 5,4 százalékosra emelte piaci részesedését. A koreai vállalatot egy másik koreai, a Gödről is ismert Samsung SDI követte 68,5 százalékos növekedéssel és 4,7 százalékos részesedéssel. A lista második felét itthon kevésbé ismert, kisebb szereplők foglalják el. A kutatók szerint idén 50 százalékos növekedés mellett, 749 GWh-ra emelkedhet a világ akkutermelése. Ki kivel? A CATL több márkával is kapcsolatban áll, celláit megtaláljuk többek között a Tesla Model 3/Y kis akkus kiadásaiban, a GAC Aion Y-ban, de a világrekorder, 1000 kilométeres hatótávú ZEEKR 001-ben is. Az LG a kínai gyártású Tesla Model 3/Y Long Range és Performance változataihoz, a Volkswagen ID. 4-hez és a Ford Mustang Mach-e részére szállít akkumulátorokat. ZEEKR 001 A BYD-ról már említettük, hogy magát látja el, de hírbe hozták már a Teslával is - bár ebből a frigyből autót még nem láttunk, még ha a vállalat egyik fejese kotyogott is a tervekről tavaly. A Panasonicot nem kellett hírbe hozni, mindenki tudja, hogy termelése jelenleg szinte kizárólag a Tesla amerikai gyártású Model 3/Y, valamint S/X típusaiba megy. Szinte kizárólag, mert ők gyártják a Toyota Bz4X celláit is. Az SK On számos ismert típus, így a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Ford F-150 Lightning és a Volkswagen ID. sorozat beszállítója is. A Samsung SDI aksijat többek között az Audi e-tron, a BMW i4 és a BMW iX modelljeiben találhatjuk meg. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!