A közösségi finanszírozásból építkező Sono Motors friss jelentése szerint a napelemes autójuk túlélte az első törés (illetve: frontális ütközési) tesztet a próbapadon. A Sion karosszériába integrált solar technológia nem tört szét az ütközés hatására, pedig az autó 50 kilométer per órás sebességgel csapódott be.
A tesztet a CSI intézet olaszországi próbapadján végezték el, és a CSI annak eredményeit tanúsította. Arról a müncheni székhelyű, alapvetően napelemes mobilitási megoldásokat fejlesztő cég nem közölt információkat, hogy maga az autó, illetve egyéb részei hogyan viselkedett a teszten, vagy hogy az eredmény a vártaknak mennyire, mennyiben megfelelően zárult. Arra voltak ugyanis a leginkább kíváncsiak, hogy a saját fejlesztésű, a karosszériába integrált, polimer alapú napelemes rendszer miként viselkedik egy ilyen becsapódást követően.
Nos, a jelek szerint nem tört szét, és nem is jelentett veszélyt az autóban ülőkre és a környezetére sem. Ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a Sion meg tudjon felelni az e területen érvényes jogszabályi követelményeknek.
„Az évekig tartó sikeres ütközési szimulációk után nagyon büszkék vagyunk arra, hogy napelemes technológiánk valós körülmények között is ugyanolyan kielégítő eredményeket biztosít kiváló minőségben” – magyarázza Markus Volmer, a Sono Motors műszaki igazgatója. „Szeretnénk elérni, hogy az ügyfeleink biztosak lehessenek benne: a Sion napelemes technológiája nem csak ingyenesen tölti az akkumulátort, hanem megfelel a legmagasabb biztonsági előírásoknak is” – tette hozzá.
A homologizáció során a Sono Motors összesen mintegy 300 alkatrészt vizsgáltat meg, illetve teljes járműteszteket hajtat végre, hogy azok a gyakorlatban is megerősítsék az évek óta folytatott ütközési szimulációk eredményeit. A Sono Motors a törvényben előírt tesztprogramon túl több EURO NCAP (European New Car Assessment Programme) töréstesztet is végez majd.
A PV Magazine azt írja: egyelőre nem világos, hogy az eddig összekalapozott forrás valóban elegendő lesz-e a szükséges beruházásokra, és hogy a Sono Motors eljusson a Sionnal a sorozatgyártásig. A cég jelenleg is több mint 100 millió euróért kalapozik a legutóbbi, decemberben indított kampányában. Igaz, a kért összegnek majdnem a fele már összejött.
Az azonban biztosnak látszik, hogy ha a Sion végül elbukik ezen az akadályokkal telitűzdelt pályán, a gyártó a járművekbe építhető napelemes technológiát akkor is megtartja, illetve tovább viszi. Az már most is lehetséges fejlesztési irány, hogy a napelemes megoldásokat buszokba vagy teherautókba is beépítsék.