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 A Tesla inkább lemondott egy 6,4 millió dolláros támogatásról, mintsem képernyővel és kártyaolvasóval szerelje fel a kaliforniai töltőit – írja a Drive Tesla Canada. Az oldal tavaly szeptemberben számolt be arról, hogy a Teslának 6,4 millió dolláros támogatást ítéltek meg a 7 milliárdos szövetségi támogatási keretből. A támogatással négy méretes Supercharger töltőállomást terveztek megvalósítani, egy 56 töltőoszlopost Bakerben, két 100 oszlopost Willowsban és Barstowban, illetve egy 164 oszlopból állót Coalingában. A Drive Tesla Canada értesülései szerint a Tesla azóta visszalépett a támogatástól, melyet a Tesla kaliforniai vezetője, Jennifer Cohen azzal indokolt, hogy a program feleslegesen és nehézkes fizetési infrastrukturális követelményeket ír elő. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a töltőoszlopoknál többféle fizetési módot kell biztosítani, köztük a bankkártyás vagy hitelkártyás fizetési lehetőséget a mobiltelefonos alkalmazáson történő fizetés mellett. A Superchargerek nem csak kártyaolvasóval, képernyővel sem rendelkeznek, melyek szükségesek lennének egy ilyen fizetési rendszer megvalósításához. A Teslánál vélhetően arra a következtetésre jutottak, hogy a képernyők és kártyaolvasók felszerelése nagyobb költségeket jelentene, mintha lemondanak a támogatásról, amely persze nem jelenti azt, hogy a tervezett töltőállomások nem valósulnak meg. A támogatás másik feltétele az volt, hogy a töltőoszlopok legalább felét el kell látni CCS-csatlakozóval is, ezt azonban a Tesla megoldotta a Magic Dock bevezetésével, melyeket már több állomáson elkezdtek telepíteni, így már 11 amerikai Supercharger töltőállomás egyéb autógyártók típusaival is kompatibilis. Igazunk lett: így működik a Tesla Magic Dock Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!