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 3 milliárd eurót költ el a Volkswagen Csoport a spanyol Valenciában, ahol akkumulátor gyárat fognak építeni. Megvolt az alapkőletétel. Magad uram Ha öt-tíz évvel ezelőtt kérdeztük az autógyártókat, akkor a legtöbbjük azt nyilatkozta, hogy őrültség lenne saját akkumulátorgyárat építeni, logikusabb a cellákat beszállítóktól beszerezni. Az indokok között volt, hogy az iparág nagyon gyorsan fejlődik, nincs értelme milliárdokat beruházni, amikor küszöbön van a szilárdtest akku, de valószínű, hogy az is benne volt a pakliban, hogy a legtöbb vállalat alábecsülte a villanyautók iránti kereslet felfutását. Az eredmény az lett, hogy az elektromos autók gyártásának állandó szűk keresztmetszete lett az elérhető akkucellák mennyisége, ami természetesen az árakra is rányomta a bélyegét. Országos és regionális politikai vezetők csatlakoztak a Volkswagen szakembereihez az alapkőletétel alkalmával. Mostanra már kicsit változott a helyzet, több autógyártó is vegyes stratégiára váltott, és beszállítói mellett saját, vagy vegyesvállalatban folytatott akkugyártásra adta a fejét. A Volkswagen is közéjük tartozik, olyan partnerektől vásárol cellákat, mint az SK és az LG (európai autók), vagy a CATL (kínai gyártás). Svédországban még a Northvolt építette azt az akkugyárat, amelyből az autógyártó tíz évre 14 milliárd dollár értékben kötött le kapacitást – az eredeti tervek szerint idén kezdik szállítani nekik innen az akkumulátorokat. A német Saltzgitterben a Volkswagen leány PowerCo égisze alatt már saját gyárat építenek, amely 2025-ben kezdheti majd meg a termelést, most pedig a spanyol Valenciában, Sagunto városában kezdték meg egy újabb akkugyár építését. A VW kiterítette a kártyákat, így erednek a Tesla nyomába Múlt pénteken, az ünnepélyes ceremónián még VI. Fülöp spanyol király is részt vett, de ott volt a miniszterelnök Pedro Sánchez is, ami jól jelzi a projekt kiemelt szerepét az országban. Az eseményen a király arról beszélt, hogy Spanyolország az elektromobilitás egyik központja szeretne lenni. A saguntoi akkugyár látványterve. Az új akkugyár 2026-tól állhat szolgálatba és közvetlenül 3000 alkalmazottat foglalkoztat majd, de közvetve 30 ezer állást teremthet az országban. Maga az üzem 130 hektáron épül meg, de a beszállítói parkkal együtt 200 hektárra nő a terület. Eleinte évi 40 GWh akkugyártást terveznek, amely becsléseik szerint 500 ezer autóhoz lesz elég, de ezt később a másfélszeresére akarják majd növelni – ezt már Thomas Schmall, a Volkswagen technológiai vezetője mondta az alapkőletétel alkalmával. A hárommilliárd euróból épülő üzem zöld árammal kíván majd működni, amelyet többek között egy új, szomszédos, 250 hektáros napelemparktól, illetve szélerőművektől vásárolnak majd. Forrás: Google Maps. Az akkugyár elsősorban a Martorellben és Pamplonában készülő villanyautókat látja majd el cellákkal. Ahogy azt hétfőn megírtuk itt készül majd az ID. 2 modellcsalád a Volkswagen, Cupra és Škoda logók alatt, ám ezek már 2025-ben gyártásba kerülnek, így egyelőre nem tiszta, hogy milyen cellákkal hidalják át az első időszakot. 2027-ben jön a nyolcmilliós Volkswagen villanyautó A hárommilliárdos gyárépítés a Future: Fast Forward nevű program része, melynek teljes költségét 10 milliárdra becsülik és beletartozik a Seat, valamint 49 beszállító beruházása is. A Volkswagen emellett a PERTE program keretében természetesen a két spanyol autógyárat is átépíti az új villanyautók gyártására. Késik a Volkswagen kelet-európai akkugyára Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!