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 Az Amerikai Egyesült Államok és Kína szoros versenyben fejleszti az önvezető technológiát és engedi az utakra a sofőr nélküli autókat, de a kínaiak most egyetlen tollvonással ugrottak egy hatalmasat előre: engedélyt adtak autonóm taxiszolgáltatás elindítására a fővárosukban. Peking ezzel a világ legelső olyan fővárosa, ahol robottaxik szállíthatnak utasokat – írja közleményében a Baidu, amely számára Peking a harmadik kínai metropolisz Vuhan és Csungking után, ahol működési engedélyt szerzett az Apollo Go autómegosztó platform. A technológiai vállalat hozzáteszi, hogy a már üzemben lévő önvezető taxijai népszerűnek bizonyulnak, átlagosan napi több mint 20 fuvart bonyolítanak le, többet, mint a hagyományos online utazásmegosztó szolgáltatást kínáló vetélytársak járművei. Pekingben első körben 10 sofőr nélküli autó fog szolgálatba állni a Pekingi Gazdasági-Technológiai Fejlesztési Területen, amely egy kiemelt gócpontnak számít az önvezető technológia tesztelésében. A Baidu 2013 óta dolgozik az önvezetés fejlesztésén, azóta összesen több mint 50 millió kilométert futottak a 4-es szintű önvezetésre képes elektromos SUV-jai tesztüzemben, és több mint 2 millió nyilvános fuvart tudnak maguk mögött. A Reuters értesülései szerint egyébként a Baiduval egy időben egy másik vállalat, a Pony.ai is megkapta az engedélyt robottaxi-szolgáltatás elindítására Peking utcáin. Már Kínában is szállíthatnak utasokat az önvezető taxik Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!