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 Az Amerikai Egyesült Államok és Kína szoros versenyben fejleszti az önvezető technológiát és engedi az utakra a sofőr nélküli autókat, de a kínaiak most egyetlen tollvonással ugrottak egy hatalmasat előre: engedélyt adtak autonóm taxiszolgáltatás elindítására a fővárosukban. Peking ezzel a világ legelső olyan fővárosa, ahol robottaxik szállíthatnak utasokat – írja közleményében a Baidu, amely számára Peking a harmadik kínai metropolisz Vuhan és Csungking után, ahol működési engedélyt szerzett az Apollo Go autómegosztó platform. A technológiai vállalat hozzáteszi, hogy a már üzemben lévő önvezető taxijai népszerűnek bizonyulnak, átlagosan napi több mint 20 fuvart bonyolítanak le, többet, mint a hagyományos online utazásmegosztó szolgáltatást kínáló vetélytársak járművei. Pekingben első körben 10 sofőr nélküli autó fog szolgálatba állni a Pekingi Gazdasági-Technológiai Fejlesztési Területen, amely egy kiemelt gócpontnak számít az önvezető technológia tesztelésében. A Baidu 2013 óta dolgozik az önvezetés fejlesztésén, azóta összesen több mint 50 millió kilométert futottak a 4-es szintű önvezetésre képes elektromos SUV-jai tesztüzemben, és több mint 2 millió nyilvános fuvart tudnak maguk mögött. A Reuters értesülései szerint egyébként a Baiduval egy időben egy másik vállalat, a Pony.ai is megkapta az engedélyt robottaxi-szolgáltatás elindítására Peking utcáin. Már Kínában is szállíthatnak utasokat az önvezető taxik Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!