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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Hatalmas gyártókapacitást terveznek az olcsó Teslának

elektromos autó

A 36kr.com kínai lap már többször szolgált pletykákkal az autógyártók és az ellátási lánc berkeiből, de fontos leszögezni, hogy nem a Tesla hivatalos bejelentéséről, hanem egy médium értesüléseiről van szó. Az amerikai tőzsdén is jegyzett médiavállalat alapvetően a kínai új gazdaság szereplőire fókuszál.

Olyan nagyon vadnak egyébként nem tűnik amit állítanak.

Pont ilyenekre számítunk

Amikor egy gyártó új, fontos modellt jelent be, vagy valaki előáll egy új, áttörést ígérő akkucellával, mindig el szoktuk mondani, hogy ezt majd igazán akkor vesszük komolyan, ha a sorozatgyártáshoz közeledve elkezdenek szivárogni a hírek a beszállítói hálózattól. Bár, főleg a rajongói körökben, mindig vannak olyan várakozások, hogy egyik, vagy másik vállalat majd egyszer csak  meglepetésszerűen bejelenti, hogy megkezdte valami forradalmi újítás milliós gyártását, a valóságban azonban a tömeggyártás több száz, vagy ezer beszállító sok hónapos előkészületét igényli. Az ilyesmit pedig nehéz titokban tartani.

A 36kr értesülései szerint a Tesla most arról tájékoztatta beszállítóit, hogy évi négymillió darabos gyártáshoz készüljenek, ekkora kapacitást kíván kiépíteni az új, 25 ezer dolláros kisautóhoz, ami nagyjából egy kis-Model Y lesz.

Az oldal azt állítja, az információkat több Tesla beszállító is megerősítette nekik.

A legnagyobb szenzáció természetese a darabszám, de olyan nagyon nem kell meglepődnünk. A Gigafactory Mexico kapcsán már mi is megírtuk, hogy a helyi politikai vezetők szivárogtatása szerint az üzem első fázisa egymilliós kapacitásra épül, de tervben van ennek duplázása is. Berlinben a napokban adták be a következő fázis építési engedélyei iránti kérelmet, amely első körben egy újabb 500 ezres csarnok építését célozza meg, de a terveken rajta van a harmadik épület is.

A Giga Berlin második fázisának bővítési terve. forrás: @Berlinergy, Twitter

Sanghajról szintén tudjuk, hogy bővülni, fog, sőt, a Tesla már ki is nézett egy a jelenlegi gyárral szomszédos területet, a hírek szerint pedig Musk a héten utazik az országba, hogy a cég fejlesztéseiről egyeztessen a politikusokkal.

Ennek megfelelően a 36kr arról számolt be, hogy Mexikóban kétmillió, Németországban és Kínában pedig egy-egy millió készülhet majd az új típusból.

Természetesen fontos megjegyezni, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindegyik üzem ekkora kapacitással gyárt majd az első napon, legalább 9-12 hónap szokott kelleni a gyártás felfuttatásához.

Ami pedig a hírnek az új autót érintő részét illeti, szintén várható, hogy egy crossover lesz a modell, hiszen ez a legnépszerűbb járműkategória. A Tesla egyébként a márciusi befektetői napon arról is beszélt, hogy az új, harmadik generációs platformra később több járművet is építenek majd.

Az új típus gyártásának megkezdését jelenleg a jövő év második felére várjuk – azt pedig már tudni lehet, hogy a termelés Mexikóban kezdődik. Véleményünk szerint Európába 2025-ben érkezhet a típus.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.