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
auto
2024. 04. 20. szombat

Ebben a fővárosban már sofőr nélküli taxikkal utazhatunk

önvezetés

Az Amerikai Egyesült Államok és Kína szoros versenyben fejleszti az önvezető technológiát és engedi az utakra a sofőr nélküli autókat, de a kínaiak most egyetlen tollvonással ugrottak egy hatalmasat előre: engedélyt adtak autonóm taxiszolgáltatás elindítására a fővárosukban. Peking ezzel a világ legelső olyan fővárosa, ahol robottaxik szállíthatnak utasokat – írja közleményében a Baidu, amely számára Peking a harmadik kínai metropolisz Vuhan és Csungking után, ahol működési engedélyt szerzett az Apollo Go autómegosztó platform.

A technológiai vállalat hozzáteszi, hogy a már üzemben lévő önvezető taxijai népszerűnek bizonyulnak, átlagosan napi több mint 20 fuvart bonyolítanak le, többet, mint a hagyományos online utazásmegosztó szolgáltatást kínáló vetélytársak járművei. Pekingben első körben 10 sofőr nélküli autó fog szolgálatba állni a Pekingi Gazdasági-Technológiai Fejlesztési Területen, amely egy kiemelt gócpontnak számít az önvezető technológia tesztelésében.

A Baidu 2013 óta dolgozik az önvezetés fejlesztésén, azóta összesen több mint 50 millió kilométert futottak a 4-es szintű önvezetésre képes elektromos SUV-jai tesztüzemben, és több mint 2 millió nyilvános fuvart tudnak maguk mögött.

A Reuters értesülései szerint egyébként a Baiduval egy időben egy másik vállalat, a Pony.ai is megkapta az engedélyt robottaxi-szolgáltatás elindítására Peking utcáin.

Már Kínában is szállíthatnak utasokat az önvezető taxik

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.